2011-12-31, 22:30
Medlem
intoxis avatar
Tjenare, min dator har de senaste dagarna helt plötsligt ballat ur totalt! Började för tre dagar sen med att den kändes lite slö, igår jätteseg. Idag tog det mig 10 minuter att starta den och komma till inloggningssidan! Kör en HP, 6 gb ram, windows 7 dual core!

Så idag började jag rensa lite, tömt på massa skit jag inte behöver/använder. Startade i felsäkert läge, och då verkade det inte vara några problem, så jag startade om i normalt läge, och här är den totalt död! Började en diskdefragmentering, och cpu användningen skiftar från 0-10% och ingenting händer! Tar ca 5 minuter att få upp en internet ruta, men de går inte att göra något mer för allting hänger sig och jag blir irriterad!

Någon som har någon idé vad som kan ha hänt? Eller eventuellt har något tips jag kan pröva... Vill som alla andra helst inte formatera än, vill försöka så mycket jag kan först!

Mvh Intoxi
Citera
2011-12-31, 22:45
Medlem
christerys avatar
Systemåterställning till före du installerade det där lysande hacket du bara skulle prova. Har du inte gjort nåt speciellt så backa nån vecka.

Annars ta fram aktivitetshanteraren och kolla vilken process som snor CPU. Kanske nån kabel som sitter rackligt (har aldrig hänt mig på 30 år) men varför inte.

Kör en diskcheck, kolla så det inte är fullt på enheten du swappar till osv.

En ominstallation gör säkert bara gott. Sen har du nåt att pilla med nån timme innan allt skit med mobsynk och annat trams funkar igen.
Citera
2011-12-31, 23:39
Medlem
TorrentLovers avatar
Kolla i taskmgr ("Visa alla processer") för att se vilka processer som tar CPU). Många virus och trojaner kör processer som är dolda för användaren, men om man väljer att "Visa alla processer" visas vanligtvis även dessa.
Citera
2012-01-01, 13:48
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Windows /Mod
Citera
2012-01-01, 20:06
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoxi
Tjenare, min dator har de senaste dagarna helt plötsligt ballat ur totalt! Började för tre dagar sen med att den kändes lite slö, igår jätteseg. Idag tog det mig 10 minuter att starta den och komma till inloggningssidan! Kör en HP, 6 gb ram, windows 7 dual core!

Så idag började jag rensa lite, tömt på massa skit jag inte behöver/använder. Startade i felsäkert läge, och då verkade det inte vara några problem, så jag startade om i normalt läge, och här är den totalt död! Började en diskdefragmentering, och cpu användningen skiftar från 0-10% och ingenting händer! Tar ca 5 minuter att få upp en internet ruta, men de går inte att göra något mer för allting hänger sig och jag blir irriterad!

Någon som har någon idé vad som kan ha hänt? Eller eventuellt har något tips jag kan pröva... Vill som alla andra helst inte formatera än, vill försöka så mycket jag kan först!

Mvh Intoxi

Kör msconfig och se vad som startar upp då datorn startar, ta bort allt onödigt och se om de blir bättre
Citera
2012-01-01, 21:26
Medlem
Sigma:Rs avatar
Om jag var du skulle jag backa upp allt på hårddisken, hade ett exakt likadant problem och det visade sig vara hårddisken som var på väg att gå sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in