Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 14:46
  #10981
Medlem
Skulle inte alla ljudfiler kunna samlas på ett och samma ställe? Tex trådens första sida? Några kreativa förslag? Det finns nu trots allt en mängd ljudfiler.
Citera
2012-04-24, 14:57
  #10982
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vartogjenkavagen
Jag tror att straffen blir enligt följande

Elias Vecalius 9 år och 6 månader
Parastou Namdar 7 år
Magnus Dahlskog 7 år (möjligtvis 8 år)

Detta är en oerhört grov kidnappning och målsägande har varit utsatt för fara i många olika lägen. Dessutom så fick han lida mycket i huset.

Tror ni att det finns risk för att det bedöms som en förmildrande omständighet att det faktiskt fanns stora fönster i källarrummet där AÅ placerades? Och att det dessutom inte fanns något lås på dörren. Samt att man kunde se bort till grannhuset, dvs det låg inte helt öde.

Jag vet att de hotat honom med diverse saker, men ändå. KAN det inte finnas en sådan risk?
Citera
2012-04-24, 14:59
  #10983
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tror ni att det finns risk för att det bedöms som en förmildrande omständighet att det faktiskt fanns stora fönster i källarrummet där AÅ placerades? Och att det dessutom inte fanns något lås på dörren. Samt att man kunde se bort till grannhuset, dvs det låg inte helt öde.

Jag vet att de hotat honom med diverse saker, men ändå. KAN det inte finnas en sådan risk?

Allt vägs samman, och jag tror inte att fönster och grannar, samt en olåst dörr väger upp det övriga. Strax under maxstraff blir det nog för åtminstone EV.
Citera
2012-04-24, 14:59
  #10984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tror ni att det finns risk för att det bedöms som en förmildrande omständighet att det faktiskt fanns stora fönster i källarrummet där AÅ placerades? Och att det dessutom inte fanns något lås på dörren. Samt att man kunde se bort till grannhuset, dvs det låg inte helt öde.

Jag vet att de hotat honom med diverse saker, men ändå. KAN det inte finnas en sådan risk?
Knappast.

Härligt när Fekalius tar på sig Palmemordet med. Åklagare och polisen - undrar om de skrattar eller gråter..

Vad händer med hans plats på läkarprogrammet - kan han återuppta de studierna efter (ev) avslutat straff?
Citera
2012-04-24, 15:07
  #10985
Medlem
Jumalautas avatar
Var kan man följa rättegången nu?
Citera
2012-04-24, 15:09
  #10986
Medlem
begbies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Var kan man följa rättegången nu?

https://twitter.com/#!/MartinEliasson

Lägenhetsbedrägeriet avhandlas nu
Citera
2012-04-24, 15:23
  #10987
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begbie
https://twitter.com/#!/MartinEliasson

Lägenhetsbedrägeriet avhandlas nu
Ok tack men finns det någon annan än Martin Eliasson. Han är rörig och fokuserar på konstiga saker. Missar också mycket nyanser. UNT har ju varit outstanding. Radio Uppland fanns på förmiddagen idag men nu hittar jag ingen rapportering därifrån. Suck!
Citera
2012-04-24, 15:28
  #10988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Tycker det är störande att Elias hela tiden beskrivs som "initiativtagare" till och "hjärnan" bakom kidnappningen. Från det jag läst så planerades kidnappningen från dag 1 tillsammans med Parastou.

Eller har jag missat något avgörande bevis för att det var Elias som först tog initiativet till kidnappningen och att han skulle vara "mer skyldig" än Parastou?


Tänker exakt precis samma sak. Först lägger PN både M och E rakt av i princip, och jag kan inte sluta fundera på om det verkligen var så smart att ta E sist efter att dom övriga sagt sina berättelser? Hans berättelse skiljer ju sig så kraftigt från de andras helt plötsligt. Det känns nästan som att han ville veta först om dom skulle "sätta" honom, och han agerar därefter? Om ni förstår hur jag menar...
Citera
2012-04-24, 15:44
  #10989
Medlem
yxikaxi00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biznis
http://soundcloud.com/biznis-1/20120424-083547fekalius

Första halvan av förmiddagen idag med EV. Nån kan väl fixa till ljudet lite!? Man hör dock rätt bra när väl alla åhörare suttit sig till rätta. Det verkar som om mina minuter på soundcloud nu är förbrukade så andra halvan får vänta!

Och en varning för gubbhosta är utfärdad!!

http://soundcloud.com/fekalius-papi-...03027fekalius2
Och du glömde varna för din prutt, haha! Vid 42:49.
Citera
2012-04-24, 15:51
  #10990
Avstängd
ElecInts avatar
Jag upplever ljudet som nästintill obefintligt i de senare inspelningar som postats i tråden. Sitter ni alla med Beats By Dr.Dre lurar eller? Hör typ ingenting.
Citera
2012-04-24, 15:58
  #10991
Medlem
yxikaxi00s avatar
Rättens ordf: "Nu kan du pusta ut" till 26-åringen. #kidnappning

26-åringen: "Jag har suttit och pratat i två dagar i sträck." 26-åringens advokat: "Men det är ju inte vårt fel." #kidnappning
Citera
2012-04-24, 16:00
  #10992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Rättens ordf: "Nu kan du pusta ut" till 26-åringen. #kidnappning

26-åringen: "Jag har suttit och pratat i två dagar i sträck." 26-åringens advokat: "Men det är ju inte vårt fel." #kidnappning
Detta kommer bli en klassiker. Tyckte Mats Alms rättegång var *humoristisk* med hans påhitt. Detta är ju dock snäppet värre..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback