2011-12-31, 12:36
Medlem
Hejsan, tänkte jag kanske kunde få hjälp här.

Min kära mor har en mail, @bolina.hsb.se, fråga mig inte varför jag tycker hon ska byta den. Hon använder denna mail via outlook på datorn, men vår outlook är från 2003 eller tidigare så jag vill att hon ska kunna använda denna mail via internet, såsom hotmail eller gmail. Men jag vet inte hur jag skall göra, någon här som vet?
Citera
2011-12-31, 21:50
Medlem
christerys avatar
Skapa ett mailkonto på gmals och ett på live och använd det, koppla mot vanliga mailboxen kanske går men desto fler lösenord att hålla reda på desto festligare. Skaffa en smartfån så håller den reda på när det kommer mail osv. i alla fall från gmail på droiden. går säkert att pilla igång hotmailen åxå - men jag ids inte.
Citera
2012-01-01, 01:42
Medlem
TorrentLovers avatar
Gå till www.hotmail.se och skaffa en nytt konto, svårare än så är det inte!
Citera
2012-01-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Gå till www.hotmail.se och skaffa en nytt konto, svårare än så är det inte!

Men då får man ju en hotmail adress, man får skapa ett nytt mailkonto. Vilket jag inte vill, vill ju ha kvar den gamla mail-adressen
Citera
2012-01-04, 17:11
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbepolarn
Hejsan, tänkte jag kanske kunde få hjälp här.

Min kära mor har en mail, @bolina.hsb.se, fråga mig inte varför jag tycker hon ska byta den. Hon använder denna mail via outlook på datorn, men vår outlook är från 2003 eller tidigare så jag vill att hon ska kunna använda denna mail via internet, såsom hotmail eller gmail. Men jag vet inte hur jag skall göra, någon här som vet?

Jadu, för att hon skall kunna komma åt mailen via en webbläsare (antar att du menar så?), så måste ju HSB Bolina ha det stödet.
Ni får helt enkelt kolla med HSB Bolina vilka tjänster dom har.

En snabbgoogling gav nedan resultat.

http://mail.bolina.hsb.se/

Vet inte om det är rätt, men kanske kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in