• 1
  • 2
2011-12-31, 00:10
Medlem
Windowssjus avatar
Tja,

Jag är medlem på en hemsida där tidsbegränsningen går ut snart. Jag tänkte spara all info på sidan. Det är ungefär 1-2 000 bilder.

Print Screena går utmärkt, men sedan vet jag inte vad jag ska göra av bilderna. Om jag klistrar in de i ett word dokument blir dokumentet omedelbart fett stort!

Vill heller inte att det ska ta för lång tid hellet, max 20 sek per sida.

SÅ hur tycker ni jag ska göra?

Tackar för hjälp!
Citera
2011-12-31, 00:14
Medlem
Wartails avatar
Kan du få sidan att visa alla bilder på "en sida" så kan du spara sidan så laddar den ner allt innehåll, dvs bilderna du vill ha.
Citera
2011-12-31, 00:34
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windowssju
Tja,

Jag är medlem på en hemsida där tidsbegränsningen går ut snart. Jag tänkte spara all info på sidan. Det är ungefär 1-2 000 bilder.

Print Screena går utmärkt, men sedan vet jag inte vad jag ska göra av bilderna. Om jag klistrar in de i ett word dokument blir dokumentet omedelbart fett stort!

Tackar för hjälp!

Om du googlar lite så finns det en massa program som gör detta automatiskt åt dig. Dvs laddar automatiskt ner bilder från websidor och sparar dem på din dator i valfritt bildformat. Du kan ställa in i dem här programmen så att dem t ex laddar ner alla bilder i en viss katalog på en viss websida osv, dem har många olika funktioner just för detta ändamål.

Använder du PC eller mac?

Edit: såg precis din avatar så jag antar att du har pc
Citera
2011-12-31, 00:36
Medlem
Windowssjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wartail
Kan du få sidan att visa alla bilder på "en sida" så kan du spara sidan så laddar den ner allt innehåll, dvs bilderna du vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Om du googlar lite så finns det en massa program som gör detta automatiskt åt dig. Dvs laddar automatiskt ner bilder från websidor och sparar dem på din dator i valfritt bildformat. Du kan ställa in i dem här programmen så att dem t ex laddar ner alla bilder i en viss katalog på en viss websida osv, dem har många olika funktioner just för detta ändamål.

Använder du PC eller mac?

Edit: såg precis din avatar så jag antar att du har pc

Ursäkta mig, formulerade mig fel.

Det är liksom en hemsida med information. Man bläddrar vidare sida för sida, och på en sida finns det info om ett visst område och oftast en tillhärande bild. Texten och bilden är lika viktig. Det där med bilderna sa jag eftersom jag antog att det enda sättet var att göra bilder av det.
Citera
2011-12-31, 00:48
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursäkta mig, formulerade mig fel.

Det är liksom en hemsida med information. Man bläddrar vidare sida för sida, och på en sida finns det info om ett visst område och oftast en tillhärande bild. Texten och bilden är lika viktig. Det där med bilderna sa jag eftersom jag antog att det enda sättet var att göra bilder av det.

Det finns program för detta också. Program som laddar ner hela websidor, vissa specifika delar av websidor, eller bara viss typ av information i websidor som t ex bilder, filmer, text, flash eller whatever.

Jag ska se om jag hittar nån enkel gratis variant åt dig.
Citera
2011-12-31, 00:56
Medlem
psyDucks avatar
Prova det här programmet.

http://download.cnet.com/WinWSD-WebS...productListing

Den är gratis, verkar vara hyffsat lättanvänd och bör duga till det du behöver den för.
Citera
2011-12-31, 09:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Tja,

Tackar för hjälp!

Tråd -> Windows -> Övrigt då ingen spec utdelas.

//Mod
Citera
2011-12-31, 16:11
Medlem
Windowssjus avatar
Citat:

Den är gratis, verkar vara hyffsat lättanvänd och bör duga till det du behöver den för.

Tackar ska prova detta imorn!
Citera
2012-01-01, 20:48
Medlem
Windowssjus avatar
Citat:

Hmm, jag fick det inte och fungera. Instruktionerna på Engelska fungerade inte heller.
Citera
2012-01-01, 22:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Tja,

Tackar för hjälp!
Vill du endast spara bilderna på sidan, och inget annat, i en bestämd mapp?
Citera
2012-01-04, 02:00
Medlem
Windowssjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Vill du endast spara bilderna på sidan, och inget annat, i en bestämd mapp?

Nä, jag vill spara allt. En sida brukar vara text + bild, behöver bägge.

Det är en hemsida. Det första man gör är att man loggar in. Sedan får man upp en sida där man kan bläddra sidnummer, precis som på en tråd på FB. Varje sida har cirka 50 länkar. Varje enskild länk innehåller information. Det är den informationen jag behöver.
Citera
2012-01-04, 20:28
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Nä, jag vill spara allt. En sida brukar vara text + bild, behöver bägge.

Det är en hemsida. Det första man gör är att man loggar in. Sedan får man upp en sida där man kan bläddra sidnummer, precis som på en tråd på FB. Varje sida har cirka 50 länkar. Varje enskild länk innehåller information. Det är den informationen jag behöver.
FrontPage har den funktionen du söker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in