• 1
  • 2
2011-12-31, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Har inte en aning men lånar du en 500:ing så kommer du vara tvungen att betala 600-700 månaden efter
Och då tar du ett nytt lån som förfaller meid 1300 spänn nästa månad. Så tar du ett nytt sms-lån som förfaller med runt 2000:- nästa månad. Som i sin tur... Ja efter något år är du skyldig 15000:-! Bara för att du lånade 500:- ursprungligen...
Citera
2011-12-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt
Och då tar du ett nytt lån som förfaller meid 1300 spänn nästa månad. Så tar du ett nytt sms-lån som förfaller med runt 2000:- nästa månad. Som i sin tur... Ja efter något år är du skyldig 15000:-! Bara för att du lånade 500:- ursprungligen...

Hehe fan du sålde mig på det nu måste lösa ett direkt.
Citera
2011-12-31, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt
Det är givetvis inte så jag har tänkt göra. Utan betala tillbaka efter en månad. Men jag är tacksam för alla förmaningar.
Citera
2011-12-31, 16:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Det är givetvis inte så jag har tänkt göra. Utan betala tillbaka efter en månad. Men jag är tacksam för alla förmaningar.

Försök hitta någon i bekantskapskretsen som kan hjälpa dig eller ta något av värde till pantbanken så lånar du till mycket bättre villkor plus att du inte riskerar att hamna i lånefällan som med sms-lån.

Det är bara svagsinta och ekonomiska idioter som går på upplägget med sms-lån då "erbjudandet" är så enormt dåligt.
Citera
2012-01-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Försök hitta någon i bekantskapskretsen som kan hjälpa dig eller ta något av värde till pantbanken så lånar du till mycket bättre villkor plus att du inte riskerar att hamna i lånefällan som med sms-lån.

Det är bara svagsinta och ekonomiska idioter som går på upplägget med sms-lån då "erbjudandet" är så enormt dåligt.
Ja, pantbanken har jag också tänkt på. Men jag vet inte om det är bättre eller sämre än sms-lån. När jag stampade gitarren senast lånade jag 500 och fick betala tillbaka 565 några veckor efter det. Men sms-lån kanske är ännu värre?
Citera
2012-01-01, 16:39
Medlem
Många smslån har en fast kostnad ex. 350kr för 1000kr i 3månader och vissa kan ha 1300% ränta, så var jävligt försiktig annars kan de sluta i katastrof. Pantbaken är troligen i alla fall aningen bättre än smslån enligt mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in