• 1
  • 2
2011-12-30, 16:08
Medlem
Jag har hört att man kan ta sk sms-lån utan att man har inkomst. Stämmer det? Och i så fall - vart rekommenderar ni mig att vända mig till? Jag har inga skulder.

Jag ställde frågan i den stora tråden om sms- och mobillån men har inte fått svar så jag testar så här istället.
Citera
2011-12-30, 16:12
Medlem
Kashis avatar
Ja ser du till att skaffa inkomst därefter så är det ju lugnt, dvs kunna betala tillbaks
Easycredit är rätt generösa mot sådana utan inkomst.
Citera
2011-12-30, 16:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Jag har hört att man kan ta sk sms-lån utan att man har inkomst. Stämmer det? Och i så fall - vart rekommenderar ni mig att vända mig till? Jag har inga skulder.

Jag ställde frågan i den stora tråden om sms- och mobillån men har inte fått svar så jag testar så här istället.

Ställ dig istället frågan varför du vill skuldsätta dig med den allra mest korkade formen av konsumentkrediter? Priset för de lånen är skrattretande höga...
Citera
2011-12-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ställ dig istället frågan varför du vill skuldsätta dig med den allra mest korkade formen av konsumentkrediter? Priset för de lånen är skrattretande höga...
Därför att jag har extremt taskigt ställt förstås. Särskilt nu efter jul. Har inte tänkt låna några stora summor. Och om ett år är jag färdigutbildad och hoppas få arbete.
Citera
2011-12-30, 16:28
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Därför att jag har extremt taskigt ställt förstås. Särskilt nu efter jul. Har inte tänkt låna några stora summor. Och om ett år är jag färdigutbildad och hoppas få arbete.

Be mamma/pappa/farmor/farfar/mormor/morfar om hjälp istället, ofantligt korkat att skuldsätta sig för några tusenlappar. Svälj stoltheten - alla studenter har det knapert och det vet föräldrar.
Citera
2011-12-30, 16:41
Medlem
softmyntets avatar
Otroligt dumt att ta smslån, låna av någon när eller kär istället.
Citera
2011-12-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Kan bara hålla med! Vad gör du om du inte kan betala tillbaka? Tar ett nytt sms-lån? Har du inte sett TV-3s 'lyxfällan'? Det går jäkligt fort utför om du sätter den här sms-snöbollen i rullning!
Citera
2011-12-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Av olika anledningar som jag inte har lust att gå in på just nu kan jag inte låna av "kära&nära". Jag har alltså inte tänkt låna mer än 500 eller så. Förhoppningsvis kan jag få uppskov med ett par räkningar istället. Eller ge fan i att äta. Men om det är kris i slutet av månaden ser jag ingen annan utväg.

Eller vet någon nåt annat lån man kan ta utan att ha inkomst?
Citera
2011-12-30, 18:19
Medlem
Citat:
Av olika anledningar som jag inte har lust att gå in på just nu kan jag inte låna av "kära&nära". Jag har alltså inte tänkt låna mer än 500 eller så. Förhoppningsvis kan jag få uppskov med ett par räkningar istället. Eller ge fan i att äta. Men om det är kris i slutet av månaden ser jag ingen annan utväg.

Eller vet någon nåt annat lån man kan ta utan att ha inkomst?

Finns det nån gräns för hur lite man får låna såattsäga? Eller måste man låna minst 1000 eller så?
Citera
2011-12-30, 18:33
Medlem
sms lån skall väll betalas tillbaks redan efter en månad? Så det är inte direkt en helårslösning.
Citera
2011-12-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
sms lån skall väll betalas tillbaks redan efter en månad? Så det är inte direkt en helårslösning.
Nä, jag tänkte ju inte låna mer än en femhundring eller så. Om det inte finns nåt krav på att man ska låna minst 1000 eller så?
Citera
2011-12-30, 19:06
Medlem
Citat:
Nä, jag tänkte ju inte låna mer än en femhundring eller så. Om det inte finns nåt krav på att man ska låna minst 1000 eller så?

Har inte en aning men lånar du en 500:ing så kommer du vara tvungen att betala 600-700 månaden efter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in