• 1
  • 2
2011-12-30, 14:41
Medlem
discokillens avatar
greets, jag tog bort ett program från min dator och ångrar det nu i efterhand och skulle gärna vilja ta tillbaka det, problemet är att programet ej kan laddas ner längre.

Vad göra?
tack på förhand.
Citera
2011-12-30, 14:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Prova återställa till en tidigare tidpunkt.
Citera
2011-12-30, 14:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad hette detta program? Man finner det mesta på nätet om man söker lite.
Citera
2011-12-30, 14:48
Medlem
Anon3256s avatar
Installera det igen?
Citera
2011-12-30, 14:51
Medlem
gulaLejonets avatar
startmenyn/alla program/tillbehör/systemverktyg/systemåterställlning
Citera
2011-12-30, 14:53
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discokillen
greets, jag tog bort ett program från min dator och ångrar det nu i efterhand och skulle gärna vilja ta tillbaka det, problemet är att programet ej kan laddas ner längre.

Vad göra?
tack på förhand.
Du kan återställa registret till en viss tidpunkt, men för att återställa de raderade filerna måste du in på den partition Windows lagrar raderade filer, detta kan du simpelt göra med Nero RescueAgent (Nero 10).
Citera
2011-12-30, 15:00
Medlem
Det är bara att systemåterställa datorn till en tidigare tidpunkt så borde programmet komma tillbaka.
Citera
2011-12-30, 15:06
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Prova återställa till en tidigare tidpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
startmenyn/alla program/tillbehör/systemverktyg/systemåterställlning

Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Det är bara att systemåterställa datorn till en tidigare tidpunkt så borde programmet komma tillbaka.

Systemåterställning återställer inte program, bara systemfiler och inställningar.
Citera
2011-12-30, 15:08
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Systemåterställning återställer inte program, bara systemfiler och inställningar.
Exakt vad jag sa:

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du kan återställa registret till en viss tidpunkt, men för att återställa de raderade filerna måste du in på den partition Windows lagrar raderade filer, detta kan du simpelt göra med Nero RescueAgent (Nero 10).
Citera
2011-12-30, 15:26
Medlem
discokillens avatar
snyggt! tack för alla svar. ska se vad jag får ut av detta hoppas det fungerar.. tack
Citera
2011-12-30, 16:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo

Återställer inte det installerade programmet nej, men återskapar programmet om det låg på datorn innan det ev kastades! Då har han programmet och kan installera det igen;-)

Gjorde det misstaget och slängde en mapp ( som jag trodde var tom) där det tydligen låg massa bilder och dyl i. Återställde datorn till några dagar innan och fick tillbaka allt.
Citera
2011-12-30, 18:40
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Återställer inte det installerade programmet nej, men återskapar programmet om det låg på datorn innan det ev kastades! Då har han programmet och kan installera det igen;-)

Gjorde det misstaget och slängde en mapp ( som jag trodde var tom) där det tydligen låg massa bilder och dyl i. Återställde datorn till några dagar innan och fick tillbaka allt.
Du kan inte via systemåterställning få tillbaka mappar och filer.

Citat:
Ursprungligen postat av http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/System-Restore-frequently-asked-questions

Du kan dock återställa filerna om du använder Windows Säkerhetskopiering, se denna länk för en guide om hur man återställer en fil med hjälp av Windows Säkerhetskopiering.

Annars finns ju Nero RescueAgent, som jag skrev innan, ett utmärkt verktyg för just din ändamål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in