2011-12-29, 14:48
Medlem
Gurran933s avatar
Tjotjo, har byggt ihop en såndär datorburk di kallart, problemet är att det blir ingen bild.

Allting fungerar, det är inte grafikkortet för jag provade med det gamla osv, allting snurrar och lyser som det ska! '

Vad kan bidra till att det inte blir någon bild? Kan tex fel minnen eller så bidra till det? Om nån varit med om liknande eller kan ha nån aning, var inte rädd för att skriva! mvh
Citera
2011-12-29, 15:06
Medlem
Kolla så att du kopplat in Skärmen i grafikkortet och inte moderkortet. Kopplar man in i moderkortet får du ingen signal till skären om ett grafikkort är inkopplat.

Om datorn "piper" med cirka 1s mellanrum när du startar den så är det RAM-minnet. Blev iaf så när jag plockade ut mitt ram-minne och försökte starta datorn

Om det inte är ngt av det så kan det vara ngt fel på moderkortet, har hänt mig. Om den är ny så har du garanti så det ska vara lugnt.
Citera
2011-12-29, 15:08
Medlem
Gurran933s avatar
Har ingen integrerad grafik, så det förstnämnda har jag inte failat med!

Och med ram-minnena, så har jag provat alla slots, på olika sätt, och med olika minnen så..
Citera
2011-12-29, 15:12
Medlem
Ja om du testat grafikkortet och skärm/sladd kan du kolla om ngn sladd i moderkortet glappar (man vet ju aldrig). Annars tror jag att det är moderkortet, och då får du ta det på garantin. Om det skulle vara ngt annat så har jag ingen aning.
Citera
2011-12-29, 15:22
Medlem
Gurran933s avatar
Hållt på i flera timmar med att kolla lösa kablar, bytt kablar etc... nothing works.

kan det vara nätagget?

grafikkortet vill helst ha 600-650W nätstyrka, mitt är på 550W.
Senast redigerad av Gurran933 2011-12-29 kl. 15:29.
Citera
2011-12-29, 15:41
Medlem
Då måste du skaffa ett nytt nätagg direkt, ska minst vara 10% högre än grafikkortet säger. Men du hade väl provat med gammalt grafikkort? Nätagget måste ha varit tillräckligt för det, och om du inte fick ngt då heller så är inte det problemet.

Jag gissar tyvärr på moderkortet.

Edit: Stog på en sida att det också kan vara processorn, har du en gammal som passar så prova med den också.
Senast redigerad av pepet005 2011-12-29 kl. 15:44.
Citera
2011-12-29, 16:08
Medlem
satt i strömkablen till Processorströmmen?

mvh
t
Citera
2011-12-29, 21:10
Medlem
Gurran933s avatar
Hade råkat ha 1-2 distanser för mycket så det låg och kortslöt! Skruvade bort dem och nu funkar det finemang ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in