• 1
  • 2
2011-12-29, 13:44
Medlem
Hej har en nästan ny sony Vaio , det är så den har börjat gå trögt och så ville jag installera om

så gick jag in i vaio care mode och recovery sen, allt gick bra den började formateras och intsallera och mitt under installationen så tryckte min dotter på stänga av knappen......

så nu har jag inte kunnat få igång det kommer inte in på startsidan hellre,

får detta meddeland

Windows could not complete the installation. To install Windows on this computer , restart the installation

så jag har startat om och om igen datorn men kommer bara till samma meddelande igen

kan nån som är kunnig hjälpa , skulle vart jätte tacksam!
Citera
2011-12-29, 14:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu står det förvisso Acer på denna länk, men se efter om denna beskrivning hjälpa dig? -> http://answers.microsoft.com/en-us/w...d-175f89417b51

Och så här förklarar man ifrån Symantec -> http://www.symantec.com/business/sup...t&id=TECH66709
Citera
2011-12-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu står det förvisso Acer på denna länk, men se efter om denna beskrivning hjälpa dig? -> http://answers.microsoft.com/en-us/w...d-175f89417b51

Och så här förklarar man ifrån Symantec -> http://www.symantec.com/business/sup...t&id=TECH66709

hej, inget av detta funkade =( plus att min engleska inte e så bra .....
Citera
2011-12-29, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske aning dumma frågor, men du gjorde aldrig någon backup/recovery på operativsystemet när du väl hade startat upp den för första gången? Blev du aldrig ombedd av systemet att göra en återställningskiva?

Det medföljde inga skivor vid datorköpet?

Man kan göra på ett annat sätt om man nu vill detta.

Hämta hem en valfri Windows på piratbukten. Version och utgåva får man själv avgöra efter datorns hårdvara, men i detta fall så kanske Windows 7 Pro vara ett alternativ.

Hämta hem Windows och packa upp filerna. Bränn ISO-filen på en DVD-skiva och som en bootbar sådan. Ändrar i Bios så CD/DVD-enheten ligger först. Sätt i skivan och följ instruktionen som dyker upp på bildskärmen. Gör färdigt all installation och får ordning på datorn med alla uppdateringar/program/patchar/säkerhetsprogram.

Kontakta återförsäljaren eller Sony för att får en återställningskiva. Du når Sony Sverige på följande nummer.

08 587 704 85

måndag till fredag 09:00 - 17:00
Citera
2011-12-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske aning dumma frågor, men du gjorde aldrig någon backup/recovery på operativsystemet när du väl hade startat upp den för första gången? Blev du aldrig ombedd av systemet att göra en återställningskiva?

Det medföljde inga skivor vid datorköpet?

Man kan göra på ett annat sätt om man nu vill detta.

Hämta hem en valfri Windows på piratbukten. Version och utgåva får man själv avgöra efter datorns hårdvara, men i detta fall så kanske Windows 7 Pro vara ett alternativ.

Hämta hem Windows och packa upp filerna. Bränn ISO-filen på en DVD-skiva och som en bootbar sådan. Ändrar i Bios så CD/DVD-enheten ligger först. Sätt i skivan och följ instruktionen som dyker upp på bildskärmen. Gör färdigt all installation och får ordning på datorn med alla uppdateringar/program/patchar/säkerhetsprogram.

Kontakta återförsäljaren eller Sony för att får en återställningskiva. Du når Sony Sverige på följande nummer.

08 587 704 85

måndag till fredag 09:00 - 17:00

okej , nej fick ingen skiva med datorn, det behövdes inte sade dom i affären!

går det inte att göra genom nåt kommando? att installationen fortfätter var på 60% när dottern stängde av datorn....

nån sade att man ska hålla shift och f8 och slå nåt kommando?

det ska kunna la gå på nåt annat sätt än med skivor m.m
Citera
2011-12-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gegage

går det inte att göra genom nåt kommando? att installationen fortfätter var på 60% när dottern stängde av datorn....

vet någon??
Citera
2011-12-29, 21:30
Medlem
Citat:
vet någon??

Kan man få lite hjälp.....?
Citera
2011-12-29, 21:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Om du bränt OS:et på skivor kan du boota upp burken från dessa. Du kan ju också ladda hem Windows 7 från The Pirate Bay, som CyrusGNetWork nämnde och installera. Annars är det bara att kontakta återförsäljaren eller Sony för att får en återställningsskiva, 08 587 704 85 är numret till Sony, som också CyrusGNetWork redan nämnt.
Citat:
vet någon??

Citat:
Kan man få lite hjälp.....?
Du får ju förf** ta och lugna dig lite, världen går inte under för att du inte kan ringa Sony för att be om Win 7 på skivor!
Citera
2011-12-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Om du bränt OS:et på skivor kan du boota upp burken från dessa. Du kan ju också ladda hem Windows 7 från The Pirate Bay, som CyrusGNetWork nämnde och installera. Annars är det bara att kontakta återförsäljaren eller Sony för att får en återställningsskiva, 08 587 704 85 är numret till Sony, som också CyrusGNetWork redan nämnt.

Du får ju förf** ta och lugna dig lite, världen går inte under för att du inte kan ringa Sony för att be om Win 7 på skivor!

finns det inget annat sätt?

att fixa på nåt sätt att installationen fortsätter?

shift f8 ??
Citera
2011-12-29, 23:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
finns det inget annat sätt?

att fixa på nåt sätt att installationen fortsätter?

shift f8 ??
I så fall borde jag väl skrivit det?
Citera
2012-01-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
I så fall borde jag väl skrivit det?

Hej vart hos återförsäljaren, det BEHÖVDES inte en cd, han gick in på felsäkert läge och sade nu att jag ska bara recovera datorn från början

men hur installerar man om en sony vaoio??

kan någon hjälpa med en sony? elle nån som vet

snälla hjälp
Citera
2012-01-02, 18:55
Medlem
Citat:
Hej vart hos återförsäljaren, det BEHÖVDES inte en cd, han gick in på felsäkert läge och sade nu att jag ska bara recovera datorn från början

men hur installerar man om en sony vaoio??

kan någon hjälpa med en sony? elle nån som vet

snälla hjälp

??? har du inte kört recovery?

här finns manual att ladda hem http://www.sony.se/support/sv/hub/COMP_VAIO

mvh
t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto