Citat:
Ursprungligen postat av lovesnare
Hon är tatuerad i örat. Tror du att om en djurklinik skulle få in henne att de skulle kolla upp ägaren och kontakta mig när de ser det? Eller bör jag ringa runt?
Tatueringen är till just för att kunna identifiera katter, så det antar jag att dom gör. Jag och min Sambo har själva en innekatt (Sven Tumba) som är snart 1 år och bor i ett bostadsområde i Umeå.
Han sprang också ut genom fönstret för några veckor sedan, var ute med ficklampa och matpåsen och skakade hela natten. Men inget spår av honom, var ute lite sporadiskt dom närmsta dagarna och letade men inte ett spår av katten. Efter 4 dagar så var jag rätt säker på att han blivit överkörd, men se där hade jag fel.
Tog bara några timmar efter mitt felaktiga konstaterande så satt han på fönsterbläcket och ville in.
Katter är som sagt inte dum i huvudet, blir det dåligt väder så söker dom skydd omgående och där kan dom stanna rätt länge tills dom känner att det är tryggt att gå ut igen.
Jag gissar på att Tumba blivit skrämd av en hund eller något och sedan legat och kurat i någon av cykelbodarna eller lekstugorna här på området.
Så håll hoppet uppe! En kastrerad/steriliserad katt har ju ingen större benägenhet att dra ut på längre turer
Lycka till! Hoppas katten kommer tillbaka.