2011-12-29, 13:30
Medlem
Detta ljudet har jag hört länge, men sen igår har det låtit så nästan hela tiden. Jag tyckte det lät som att det kom ifrån nätaggregatet, det låter typ som en syrsa när man gör olika saker på datorn. Dags att byta det kanske?
Citera
2011-12-29, 13:33
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Ett nätagg borde väl inte låta? Sannolikt är det väl en fläkt, kanske grafikkortsfläkten.
Citera
2011-12-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Ett nätagg borde väl inte låta? Sannolikt är det väl en fläkt, kanske grafikkortsfläkten.

Nätagget har ju en fläkt och det lät absolut från nätagget i vilket fall, rensade datorn på damm med tryckluft för ett tag sen så det bör inte vara damm som ställer till det. Grafikkortet är även relativt nytt (HD 5670)
Citera
2011-12-29, 14:28
Medlem
Kanske en lite lös plastflik inne i nätaggregatet som låter?
Citera
2011-12-29, 14:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
rensade datorn på damm med tryckluft för ett tag sen

Lite nyfiken, men du var inte för nära med munstycket? Du har kanske blåst för nära så packning/fläkthuset har fått en smäll.
Citera
2011-12-29, 17:13
Medlem
crillecrilles avatar
Coil whine

Så?
Citera
2011-12-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Coil whine

Så?

Exakt så.
Citera
2011-12-29, 22:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Exakt så.
Okej. Anledningen till varför det låter kan variera något men om det inte är störande så behöver du troligtvis inte göra något.

Hör med de du köpte nätagget av, ofta kan man få byta ut det. Rekommenderar även att du googlar och läser lite om "coil whine" innan du tar kontakt så att du vet vad du pratar om
Citera
2011-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Okej. Anledningen till varför det låter kan variera något men om det inte är störande så behöver du troligtvis inte göra något.

Hör med de du köpte nätagget av, ofta kan man få byta ut det. Rekommenderar även att du googlar och läser lite om "coil whine" innan du tar kontakt så att du vet vad du pratar om

Datorn är köpt 2009 i delar på Komplett.se så tvivlar på att de kommer ge mig ett nytt. Köper hellre ett nytt med egna pengar.
Citera
2011-12-29, 22:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Datorn är köpt 2009 i delar på Komplett.se så tvivlar på att de kommer ge mig ett nytt. Köper hellre ett nytt med egna pengar.
Vad är det för nätagg? Många har fem års garanti nämligen...
Citera
2011-12-29, 23:02
Medlem
Citat:
Vad är det för nätagg? Många har fem års garanti nämligen...

Om jag inte missminner mig var det Corsair.
Citera
2011-12-29, 23:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig var det Corsair.
Då kommer du nästan helt säkert få ett nytt om du bara ber om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in