2011-12-29, 13:25
Medlem
Tja, ska förklara så bra jag kan nu.

Har en HP Pavilion dv6-2165eo Laptop, haft den i knappt 1,5 år. Så allt började så här för några veckor sen:

Grafikkortet slutade fungera och återställdes hela tiden, så det blev alltså så att datan frös till och en svart skärm kom upp i 2 sek och sen tillbaks till normal tillstånd och då poppade upp en text där de stod: Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Drive, Version xxx.xx slutade svara och har återställts.
Så jag prövade uppdatera, dra ner på versionerna, formatera om datan men inget funka. Men sen hittade jag nån hemsida där de fanns nån info om TDR som kunde ge problem etc. Så jag följde stegen genom att gå in i RUN skriva REGEDIT å blabla skriva in TDRlevel och sen plötsligt funkade allt!

Så efter de gick de 1 vecka knappt och så plötsligt börjar skärmen blinka svart hela tiden...? Formatera om datan har jag kunnat göra för då blinkar inte skärmen nånting alls när jag är inne på den biten, men direkt när jag ska installera/fixa plattformen till laptopen börjar skärmen blinka igen så de går inte gå vidare.. Samt att skärmen blinkar ingenting när jag är inne med FELSÄKERT LÄGE?

Så vad är problemet? Jag har tänkt hela tiden att de väl då grafikkortet/skärmen som är sönder? Men samtidigt så är de ju inga problem när man är inne med felsäkert läge, ska det va så eller?

Hoppas ni har några förslag, annars får jag väl lämna in den på lagning eller nått sådant?

MvH
Citera
2011-12-29, 18:03
Medlem
Uppdaterar lite med info:

Laptopen funkar JUST NU, jag kopplade in min stationära Skärm i laptopen, å så plötsligt sluta de blinka ??

Ska vänta å se nån timme å hoppas på att skitet inte kommer tillbaks..

MvH
Citera
2011-12-29, 18:58
Medlem
Mer uppdaterad info:

Startade om datan och så var flimrandet tillbaks.. Men kopplade in den i min tv skärm och så slutar det flimra, fast tar jag bort sladden så börjar det igen. Samt att när skärmen är inkopplad i laptopen så ser jag ingen muspekare.... Vafan är problemet? Nått med att skärmen inte får nog med ström i sig eller vad? :S
Senast redigerad av Simii 2011-12-29 kl. 19:19.
Citera
2011-12-29, 19:16
Medlem
Meikochans avatar
Låter lite klurigt, har du provat att uppdatera BIOS? annars skulle jag nog ha kollat att jag hade försäkring på datorn och fått den lagad, eftersom grafikkort sitter integrerat i moderkortet (på vissa laptops) så dom kommer byta ut hela moderkortet och allt som sitter fast i det, det är bara att övertyga dom att det är fel på hårdvaran. (tänkte så att du inte behöver sitta och undra på just vilken modul det är fel på)

Kort: Låter som det är fel på hårdvaran.

lite trött, kan finnas lite stavfel.
Citera
2011-12-29, 19:21
Medlem
Mer info: ingen flimrandet FÖRUTOM Direkt när jag rör på musplattan så att pekarn rör sig börjar de flimra, om jag gör ett hastig ryck med musen så blinkar de bara till en gång, om jag rör musen flera sekunder flimrar skärmen i 3-5 sek..., samt att när jag går till skrivbordet kan jag röra musen hur mkt jag vill tills jag öppnar nått eller högerklickar på skrivbordet, då börjar de flimra igen i några sekunder.... helt mysko...
Senast redigerad av Simii 2011-12-29 kl. 19:25.
Citera
2011-12-30, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meikochan
Låter lite klurigt, har du provat att uppdatera BIOS? annars skulle jag nog ha kollat att jag hade försäkring på datorn och fått den lagad, eftersom grafikkort sitter integrerat i moderkortet (på vissa laptops) så dom kommer byta ut hela moderkortet och allt som sitter fast i det, det är bara att övertyga dom att det är fel på hårdvaran. (tänkte så att du inte behöver sitta och undra på just vilken modul det är fel på)

Kort: Låter som det är fel på hårdvaran.

lite trött, kan finnas lite stavfel.

Uppdaterat typ allt och ingen försäkring kvar, gick ut nu i sommras typiskt... Och Japp grafikkortet är intregrerat
Citera
2011-12-30, 11:51
Medlem
Info:
Kopplar in min stationära skärm, tar bort den och så funkar de, men startar jag om laptopen så flimrar de igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in