• 2
  • 3
2012-01-04, 10:08
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
hej! jag började med det för några månader sedan. otroligt smidigt är det. Går även att få det skickat till din adress, men då kostar frakten 30 kr. annars kostar det inget att beställa och bara hämta order på närmsta apotek. Då kan du beställa gratis och hämta.

Angående intervall så stämmer det som du säger. men det går att se alla sina recept på deras hemsida. Då står det om läkare valt intervall och då står det dagen det går att beställa. Spelar ingen roll vad för medicin det är. kanske är det värt för dig att beställa hem det än att åka så långt?

Jaha! När jag ser vilka mediciner jag har att hämta brukar det stå t ex Citodon, sedan står det "Kan ej beställas" (detta på grund av intervallet då). Antar att jag missar något.

Men detta är när jag tittar på "Mina mediciner", ska man titta under "Sparade recept" då kanske (det är ju en annan sida)?

Det vore absolut värt att beställa ibland för nog är det långt att åka, alltid. Jag brukar iofs ta det när jag ändå ska till sta'n eller så, brukar ju alltid ha andra ärenden. Men det är ju helt klart värt att kolla upp detta med att beställa för ibland kanske jag inte har något annat att fixa och då känns det ju onödigt att åka enbart för medicinernas skull.

Tack för hjälpen!
Citera
2012-01-04, 13:16
Medlem
Charmaines avatar
Men! Nu gick jag in och kollade på "Mina mediciner" igen. Hade ett annat läkemedel med flera uttag och intervall emellan uttagen. På den står "Produkten kan inte beställas då angiven minsta tid mellan uttagen inte passerat" (eller något liknande). Alltså kan jag inte beställa detta läkemedel förrän intervallet passerat, och vid det laget är jag ju tvungen att åka och hämta på Apoteket. Kan ju inte vara utan flera dagar medan jag väntar på beställningen.

Lite skumt att man inte kan beställa och få det skickat till sitt ombud lagom till dagen då intervallet gått. Fast det är klart, blir kanske svårt för apoteket att hålla koll på datumen så exakt.

Nå ja, detta är rejält OT förstås....

EDIT: Narkotiska läkemedel kunde man inte få hemskickade utan enbart till ombud. Fast det kan man ju förstå. Tänk så många stackare som skulle bli bestulna på sina benso jämt om de kom i brevlådan, och behöva nya recept...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in