2011-12-29, 12:22
Medlem
Pallevantes avatar
Mjligen r det min feber som spkar, men jag kom just att tnka p att snus generellt har maskulina, grna ngot militra namn. Bland de sistnmnda r det ltt att dra Knekt, Kronan, Kaliber och General som exempel. ven Grov r ett ganska maskulint namn och med lite utrymme fr att tillta manligt ego kan vi ven rkna Ettan till den gruppen.

Varfr r namnen s hrt riktade till en manlig mlgrupp? r snus verkligen en produkt som behver rikta sig till mn, kunde man inte kra mer p linjen av alternativ rkning? Ser vi fler tobaksprodukter n snus med den hr typen av vldigt mlgruppsmedvetna namn?
Citera
2011-12-29, 12:37
Medlem
supraas avatar
Det vore inte trevligt alls ifall fler tjejer brjade snusa mer, mindre fr mig att vlja mellan
Att snusfabrikat har maskulina namn r vl fr att den strsta gruppen som nyttjar snus r herrar.
Citera
2011-12-29, 12:39
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Fr inte allt fr lnge sedan var det vl nstan bara gamla gubbar som faktiskt snusade? Det r ju turligt nog fortfarande majoriteten snusare som r mn, fan fr snusande tjejer
Citera
2011-12-29, 12:45
Medlem
winbergs avatar
Finns ven snuset som har namnet Romeo y Julieta. http://www.google.se/search?q=romeo+...L4j74QS0xryNCA

Snuset Catch ses det som ett snus med maskulint namn?
Citera
2011-12-29, 13:17
Medlem
Autocratss avatar
Namntrd fr snus finns.
Citera
2011-12-29, 15:14
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Varken kronan eller general har ngot med militren att gra. Kronan syftar p den svenska enkronan och general betyder allmn.
Vidare s kommer namnet Grov (frut grovsnus) frn att snuset helt enkelt r grovkornigt.
Ettans historia r frn brjan s hade snusen olika kvalitetsbeteckning, no 1, no 2 och no 3 dr no 1 var det bsta.
Herr Ljunglf marknadsfrde istllet sitt snus som enbart no 1 och blev senare kallat Ettan.

Att tjejer inte snusar beror nog snarare p traditionen att tjejer inte snusar n att det r maskulina namn. Och vem skulle vilja f namnet p sitt favoritsnus utbytt? Hand upp.
Vill tjejerna ha ett feminint namn s fr dom snusa Catch eller Romeo y Julieta.
Citera
2011-12-29, 15:32
Medlem
jhbgvgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLHFJKURBAD
Fr inte allt fr lnge sedan var det vl nstan bara gamla gubbar som faktiskt snusade? Det r ju turligt nog fortfarande majoriteten snusare som r mn, fan fr snusande tjejer

Vad r det fr fel p tjejer som snusar nr det r OK att killar snusar? Har aldrig riktigt fattat problemet. Frklara grna
Citera
2011-12-29, 16:01
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbgvg
Vad r det fr fel p tjejer som snusar nr det r OK att killar snusar? Har aldrig riktigt fattat problemet. Frklara grna

Fr att jag r kille och bryr mig inte om andra killar snusar, d jag inte knner ngot behov att ha ngonting med deras mun att gra. Visst, det r ckligt, men det berr inte mig i lika stor grad som att tjejer gr det. Det r deras ensak liksom.

Om jag skulle vara homosexuell eller hetero tjej skulle jag troligtvis tycka att det var minst lika ckligt att killar snusade. Det har bara att gra med personliga preferenser s att sga. Hoppas att svaret var ngorlunda givande.
Citera
2011-12-29, 21:28
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Fr att jag r kille och bryr mig inte om andra killar snusar, d jag inte knner ngot behov att ha ngonting med deras mun att gra. Visst, det r ckligt, men det berr inte mig i lika stor grad som att tjejer gr det. Det r deras ensak liksom.

Om jag skulle vara homosexuell eller hetero tjej skulle jag troligtvis tycka att det var minst lika ckligt att killar snusade. Det har bara att gra med personliga preferenser s att sga. Hoppas att svaret var ngorlunda givande.

Nr snuset r i din mun r det inte ckligt, men nr en tjej stoppar samma snus i munnen s blir det ckligt???
Citera
2011-12-29, 21:37
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Nr snuset r i din mun r det inte ckligt, men nr en tjej stoppar samma snus i munnen s blir det ckligt???

Om man sger s hr.

Om en annan kille snusar s berrs jag inte av det, det kommer inte att hamna i min mun.

Om en tjej snusar kan ja komma att berras av det, d det kan hamna i min mun senare under kvllen.

Jag vill ej ha snus i min mun.

Slutsats: Bryr mig inte om killar snusar, negativt om tjejer snusar. Men sjlvklart r det objektivt sett lika fail vem som n snusar.
Citera
2011-12-30, 13:24
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Lter inte portion lite feminint? Hej, en General portion tack.
Citera
2012-01-01, 02:54
Medlem
jhbgvgs avatar
Citat:

Allts r det inte ckligt med tjejer som snusar om du inte har ngonting med deras mun attt gra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in