• 1
  • 2
2011-12-29, 09:29
Bannlyst
Hej, Har en kopierad skärmdump från paint i "Mina Bilder" som jag absolut måste göra om till jpeg eller nåt av formaten , jpg, gif, jpeg, png

Bilden är även för stor, får högst vara 2048kb också.

Ni kan väl sånt här enkelt, fixar inte detta så grymt tacksam för hjälp av nån kunnig!

Stort tack på förhand till den som kan hjälpa??

MVH Erase

"Edit, en fråga till bara som kanske inte spelar nån roll men när jag mailar bilder vanligt så hör jag att de är pyttesmå, hur ändrar jag det eller varför blir det så"? MVH
Senast redigerad av erasethesun 2011-12-29 kl. 09:33.
Citera
2011-12-29, 09:37
Medlem
Öhhh. Det är väl bara att förminska bilden i paint om den är för stor?
Och därefter spara som, och sen välja bildformatet jpeg...?
Citera
2011-12-29, 09:38
Medlem
Weahups avatar
Är inte säker men är det inte bara att ändra filnamnet? Alltså om den nu tex heter "Bild.gif" så ändrar du det bara till "Bild.jpg".

Jag brukar använda mig av www.skickafilen.se när det inte får plats i mailet.
Citera
2011-12-29, 09:40
Medlem
Sebastiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun
Hej, Har en kopierad skärmdump från paint i "Mina Bilder" som jag absolut måste göra om till jpeg eller nåt av formaten , jpg, gif, jpeg, png

Bilden är även för stor, får högst vara 2048kb också.

Ni kan väl sånt här enkelt, fixar inte detta så grymt tacksam för hjälp av nån kunnig!

Stort tack på förhand till den som kan hjälpa??

MVH Erase

"Edit, en fråga till bara som kanske inte spelar nån roll men när jag mailar bilder vanligt så hör jag att de är pyttesmå, hur ändrar jag det eller varför blir det så"? MVH

Hola!

Alltså om du har en skärmdump via printscreen som du ctrl + v i paint så trycker du bara spara som. Då kommer det upp en ruta. Här kan du sedan välja vilken filtyp du vill spara filen i. Välj ex JPEG. Är "tabellen" längst ner om jag inte har helt fel. File type eller nått heter fliken. Sen skriver du bara in ett namn och var du vill spara den. Klarrrrt! =)
Citera
2011-12-29, 09:40
Medlem
Bankdosas avatar
Jag brukar göra som Jessica182. Bara att öppna bilden i paint och spara om den som .jpg eller vad man nu vill.
Citera
2011-12-29, 09:41
Bannlyst
Tack alla för svaren, det funkade, skäms nästan för hur usel jag är, undrar sist bara vad det beror på att vanliga bilder ser pyttesmå ut för den jag skickar dem till av för anledning ?

MVH Erase
Citera
2011-12-29, 09:43
Medlem
Vad skickar du dom via? Om du bifogar bilder borde de ju visas i orginal storlek när de öppnar upp bilderna. Låter mer som det är en 'förhandsvisning' som du pratar om.
Citera
2011-12-29, 09:44
Medlem
Sebastiuss avatar
Citat:
Tack alla för svaren, det funkade, skäms nästan för hur usel jag är, undrar sist bara vad det beror på att vanliga bilder ser pyttesmå ut för den jag skickar dem till av för anledning ?

MVH Erase

Beror nog på mailprogram och vilken webbläsare du kör. Testa att tryck på bilden och se om den blir större? :P. Annars kan du nog bara testa en annan webbläsare typ firefox.
Citera
2011-12-29, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica182
Vad skickar du dom via? Om du bifogar bilder borde de ju visas i orginal storlek när de öppnar upp bilderna. Låter mer som det är en 'förhandsvisning' som du pratar om.

Det är via hushmail och cyber-rights, via attachments laddar jag upp och sänder med, det kanske bara blev fel för den jag sände till. ja förhandsvisningen ser ut så där smått. mvh
Citera
2011-12-29, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastius
Beror nog på mailprogram och vilken webbläsare du kör. Testa att tryck på bilden och se om den blir större? :P. Annars kan du nog bara testa en annan webbläsare typ firefox.
ja precis, den blir ej större, kollade nu , likabra att ladda ner firefox, jag har explorer 8 bara och sände via hush/cyber-rights.

Tack för svaren. Känns så illa när man inte ens kunde de enklaste saker

MVH Erase
Citera
2011-12-29, 10:24
Medlem
Sebastiuss avatar
Citat:
ja precis, den blir ej större, kollade nu , likabra att ladda ner firefox, jag har explorer 8 bara och sände via hush/cyber-rights.

Tack för svaren. Känns så illa när man inte ens kunde de enklaste saker

MVH Erase

Man kan ju inte veta allt . Du vet säkert massa saker som inte jag vet!
Citera
2011-12-29, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastius
Man kan ju inte veta allt . Du vet säkert massa saker som inte jag vet!

Tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in