2011-12-28, 22:50
Medlem
Hade tänkt formatera min externa hårddisk på 1tb som jag har i stort sett fyllt. För att få in dom sista mapsen som ligger på ca 4-5 gb hade jag nu tänkt formatera om till ntfs. Jag vill självklart inte att något försvinner, men tror att så blir fallet, det jag vill få svar på.

Så hur ligger det till? försvinner allt eller kan jag göra en formatering från fat32 till ntfs utan att någonting försvinner?
Citera
2011-12-28, 22:51
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linh0
Hade tänkt formatera min externa hårddisk på 1tb som jag har i stort sett fyllt. För att få in dom sista mapsen som ligger på ca 4-5 gb hade jag nu tänkt formatera om till ntfs. Jag vill självklart inte att något försvinner, men tror att så blir fallet, det jag vill få svar på.

Så hur ligger det till? försvinner allt eller kan jag göra en formatering från fat32 till ntfs utan att någonting försvinner?

En formatering tar bort all data.

man ska väl kunna konvertera disken istället tror jag..
Citera
2011-12-28, 22:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://www.ntfs.com/quest3.htm
Citera
2011-12-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
En formatering tar bort all data.

man ska väl kunna konvertera disken istället tror jag..

Aaah det såklart! hur gör man det må tro? eller finns det kanske något simpelt sätt att ändra till ntfs utan att ta bort all data?

Jag är usel när det gäller sånna här saker
Citera
2011-12-28, 22:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linh0
Aaah det såklart! hur gör man det må tro? eller finns det kanske något simpelt sätt att ändra till ntfs utan att ta bort all data?

Jag är usel när det gäller sånna här saker

Läs länken som jag gav dig.
Citera
2011-12-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Läs länken som jag gav dig.

Aa läste den, usel på commando grejer också, men ska nog få det att funka, man tackar!
Citera
2011-12-28, 23:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Slå annars på Google efter " hur man konverterar till ntfs " så lär du finna fler tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in