2011-12-28, 22:24
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Lång historia kort.

... studerade 1½ år på Uni. (90 HP varav jag klarade 60 HP).
Med tanke på att jag missade en kurs så fick jag betala tillbaka en viss summa till CSN.

... Nu har jag börjat studera på Uni igen och har blivit beviljad CSN.
Har däremot fort. en dålig magkänsla att de kommer be efter en återbetalning när terminen väl är slut eller året. Detta sedan jag fortfarande inte klarat av de 30 HP från tidigare. Kan de göra det fast jag betalat tillbaka för att jag inte gick en kurs?

När jag fick anmärkningen betalade jag direkt tillbaka pengarna som de hade bett om. Jag talade med de och de sa att jag hade blivit varnad sedan ett misstag begåtts och vid nästa skede av ett misstag skulle jag inte bli beviljad mer CSN stöd. Därför min oro.

Tacksam för svar, PttP!
Citera
2011-12-29, 00:36
Medlem
Sitt lugnt i båten, skulden är betald och utredd.
Citera
2011-12-29, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerToThePeople
Lång historia kort.

... studerade 1½ år på Uni. (90 HP varav jag klarade 60 HP).
Med tanke på att jag missade en kurs så fick jag betala tillbaka en viss summa till CSN.

... Nu har jag börjat studera på Uni igen och har blivit beviljad CSN.
Har däremot fort. en dålig magkänsla att de kommer be efter en återbetalning när terminen väl är slut eller året. Detta sedan jag fortfarande inte klarat av de 30 HP från tidigare. Kan de göra det fast jag betalat tillbaka för att jag inte gick en kurs?

När jag fick anmärkningen betalade jag direkt tillbaka pengarna som de hade bett om. Jag talade med de och de sa att jag hade blivit varnad sedan ett misstag begåtts och vid nästa skede av ett misstag skulle jag inte bli beviljad mer CSN stöd. Därför min oro.

Tacksam för svar, PttP!

I ditt fall skulle jag skicka en fråga till CSN så att du får det svart på vitt. Även om vi säkert har ett antal CSN-handläggare på forumet så är det väl goare att få det på papper så kan du sova gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in