2021-06-05, 12:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gammelmedia och dess "journalister" är ilskna för att Nyhlén avslöjade och hängde ut Federley i pedofilskandalen. Journalisterna gillade Federley skarpt, han var för ohämmad massinvandring av muslimer, och han är dessutom bög. Det är fint och gott. Kanske pedofil också. Spännande.

Så nu ska Nyhlén straffas.
Skittråkigt om han tvingas bort, må vara att han töjer på sanningen (det vet väl alla?) men han skriver kul, har en bra stil som ofta ger mig ett fniss...
Citera
2021-06-05, 12:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skittråkigt om han tvingas bort, må vara att han töjer på sanningen (det vet väl alla?) men han skriver kul, har en bra stil som ofta ger mig ett fniss...

Håller med. Jag hade inte en aning om vem han var innan Federleys pedofil-gate. Men nu går jag in ibland för att få mig ett gott skratt för karln skriver verkligen hejdlöst kul. Lens Philipssons promenad till systemet var ju hysteriskt bra.

Ok, han gick för långt med Patrick Ekwall, det får han käka upp. Annars är det väl ingen vettig människa som tar honom och det han skriver på riktigt allvar?

Med undantag av Federley, där gjorde han ju faktiskt ett riktigt journalistiskt arbete. Hade det inte varit för Nyhlén hade antagligen Federley och Björbopedofilen fortfarande levt tillsammans och haft "biskolor för barn" även denna sommar.
Citera
2021-06-05, 13:34
Moderator
Han fifflar lite...

Citat:
Sålde sajten till sig själv

Bolaget bakom Stoppa Pressarna har mer än fördubblat omsättningen på bara några år. Enligt den senaste tillgängliga årsredovisningen, för 2019, omsatte bolaget cirka 4 miljoner kronor.

Aftonbladets granskning av företagshistoriken visar hur Nyhlén och Stoppa Pressarna även kopplas till flera misstänkta transaktioner.

De senaste åren har verksamheten bedrivits genom flera olika bolag. Men i januari 2017 ansökte två bolag med koppling till Stoppa Pressarna om konkurs. Daniel Nyhlén stod bakom båda bolagen

[...]

Stoppa Pressarna såldes även – till Nyhlén själv.

Enligt avtalet såldes sajten från Bolag 1 till Nyhléns enskilda firma för cirka 350 000 kronor som kvittning mot en fordran.

Nyhlén skrev under avtalet både för säljarens och köparens räkning.

I sin rapport anmärkte konkursförvaltaren Jakob Callmander på transaktionerna.

”Det kan inte uteslutas att samtliga eller några av de transaktioner som angivits under rubriken ‘5. Återvinning’ har utgjort olovliga värdeöverföringar, skett i strid mot aktiebolagslagen eller inneburit en skadeståndgrundande handling”.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...l-okand-adress
Citera
2021-06-05, 13:38
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

D.N kan inte tvingas bort.
Hur skulle det gå till?
Det är hans skvallerpublikation och Daniel bestämmer själv.

Däremot så kan han torska på bokföringstramset som han verkar ha ägnat sig åt men det betyder inte att han måste stänga "stoppa pressarna"

Tvärtom, alla skriverier ökar antagligen trafiken till sidan som i sin tur gör att han kan sälja mer annonser.

Skriveriet om Ekwall kanske kommer att sluta med tingsrätt och böter men DN kommer att få mer pengar.
Citera
2021-06-05, 13:46
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
D.N kan inte tvingas bort.
Hur skulle det gå till?
Det är hans skvallerpublikation och Daniel bestämmer själv.

Däremot så kan han torska på bokföringstramset som han verkar ha ägnat sig åt men det betyder inte att han måste stänga "stoppa pressarna"

Tvärtom, alla skriverier ökar antagligen trafiken till sidan som i sin tur gör att han kan sälja mer annonser.

Skriveriet om Ekwall kanske kommer att sluta med tingsrätt och böter men DN kommer att få mer pengar.
Ja, jag menar tvingas bort som i "tvingas bort från marknaden"...
Citera
2021-06-05, 13:55
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ja, jag menar tvingas bort som i "tvingas bort från marknaden"...

Hur skulle det gå till?
Nyhlén skriver vidare så länge han får betalt och tycker det är kul att skriva.
Citera
2021-06-05, 13:59
Moderator
Citat:
Hur skulle det gå till?
Nyhlén skriver vidare så länge han får betalt och tycker det är kul att skriva.
Du nämnde det innan, kanske blir det jobbigt om han får luppen på sig vad gäller det ekonomiska (och kanske även annat), vad vet jag? Vi får se, en frisk och kul fläkt är SP i alla fall...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-06-05 kl. 14:01.
Citera
2021-06-05, 14:03
Medlem
Citat:
Han fifflar lite...

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...l-okand-adress

Kreativ bokföring. Inga konstaterade skattebrott.

Gammelmedia, med Bonniers och de andra i täten, skattetrixar för miljarder.
Citera
2021-06-05, 14:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Kreativ bokföring. Inga konstaterade skattebrott.

Gammelmedia, med Bonniers och de andra i täten, skattetrixar för miljarder.
Det känner jag mycket väl till, det orättvisa i sagan är att: "ju större desto säkrare". För en privatperson kan det vara jävligt jobbigt att granskas av en massa myndigheter - du står där själv mot myndigheter med oändligt med folk och resurser...
Citera
2021-06-05, 15:02
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag tycker sättet han skriver på är 50 % urlöjligt och 5 % så bisarrt att det blir roligt. Jag vet inte vad det unika med honom är. Finns det en nisch så kan någon annan fylla den om han försvinner.
Citera
2021-06-05, 15:29
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Du nämnde det innan, kanske blir det jobbigt om han får luppen på sig vad gäller det ekonomiska (och kanske även annat), vad vet jag? Vi får se, en frisk och kul fläkt är SP i alla fall...

DN ljuger och hittar på.
Ekwalll och de andra utsatta får lida och DN kan fakturera tack vare klickade och annonsörer.

Ergo: DN Tjänar pengar på lögnerna och Ekwall och de andra får betala med lidande
Citera
2021-06-05, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
DN ljuger och hittar på.
Ekwalll och de andra utsatta får lida och DN kan fakturera tack vare klickade och annonsörer.

Ergo: DN Tjänar pengar på lögnerna och Ekwall och de andra får betala med lidande

Ja omsättning på 4 miljoner årligen. Det blir en rätt hygglig slant för han det. Trodde man ju faktiskt om att den sajten drev in så mycket pengar. Kändes från början mer som en vanlig privat blogg.

Utifrån det faktumet så är nog inte DN så ledsen över den här uppmärksamheten. Det blir bara ännu fler klicks för han det.

Lite mer problematiskt kan vara om myndigheterna började granska de här överföringarna. Sålde alltså domänen till sig själv för en bråkdel av vad värdet borde varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in