De hängs ut i ny skandalbok
Sex, knark, svartsjuka och livet i de hemliga vip-rummen.
Svenska kändisar hängs ut i en ny skandalbok om livet kring Stureplan. Huvudpersonerna är bland många andra
Carola, Carl Bildt, Carolina Gynning, Peter Jöback och Fredrik Renfeldt.
- Det kommer inte bli kul för en del personer. Det kan jag lova, säger bokens författare Daniel Nyhlén.
Landets kändisar får se upp. Tidigare kändis- och tv-reportern Daniel Nyhlén, 31, släpper boken
”Det svarta spelet” om livet kring Stureplan.
– Jag ska avslöja vad som egentligen pågår bakom de röda repen inne i vip-rummen, säger författaren Daniel Nyhlén.
Daniel Nyhlén kastades in i kändislivet när han blev vimmelreporter på Se&Hör i slutet av 1990-talet.
– Till en början var jag oerhört fascinerad av det glättiga kändislivet. Det var en förbjuden värld som jag plötsligt hade fått vip-pass till.
”Äcklad av Stureplan”
I boken dras flera kända svenskar in i en värld av kokain, sex, intriger, svartsjukedraman och korruption.
– Jag såg och upplevde saker under de här åren som nog skulle göra de flesta mörkrädda. Till slut var jag bara äcklad av kändislivet och Stureplan.
Upprör hovet
Prinsessan Madeleine har länge kämpat för att få bort stämpeln som partyprinsessa och
den nya skandalboken upprör hovets informationschef.
– Jag visste inte ens att det kommer en bok.
– Det är länge sedan prinsessan var på Stureplan. Det är flera år sedan, hon arbetar ju, säger Nina Eldh.
http://www.expressen.se/nyheter/1.91...-ny-skandalbok