Citat:
Ursprungligen postat av fizy
Jag skulle be att få tala med butikschefen, trycka upp bötern i hans ansikte och nämna att snålfan som inte ens erbjuder sina kunder gratis parkering just har förlorat x kunder (Du, din familj)
Han erbjuder gratis parkering, om du orkar sätta upp en p-skiva så att de kan se skillnad på de som ska handla och de som bara utnyttjar gratis parkering.
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Jag tycker även du ska ta kontakt med Willys. De har ju knappast något intresse av att deras kunder blir trakasserade av ivriga lapplisor. Det slutar nog ändå med att du måste betala och kanske att Willys sätter upp en skylt vid ingågen i stil med "Ställt p-skivan?".
Sedan kan man fråga sig vad exakt "samhällsnyttan" består i av att tvinga hederligt folk som glömt ställa p-skivan under några minuter att betala hutlösa summor i böter. Det vore en annan femma om böterna bara bestod av ett par hundralappar, men nu är ju böterna lite högre än så...
Samhällsnyttan ligger i att affärerna kan fortsätta erbjuda gratis parkering, för att de kommer då ha plats för sina kunder på de platser de betalar dyrt för att underhålla och äga. Annars skulle platserna bara tas upp av folk som svinar gratis parkering och ställer sina vrak där och sticker. Eller parkerar och åker iväg hela dagarna.
Jag har hellre gratis parkering och låter folk åka dit för att de glömt p-skivan (duh, sånt står vid ingången till parkeringsområdet. Kan du inte se ska du inte köra bil) än att behöva betala för parkeringen också.