• 1
  • 2
2011-12-30, 15:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollz
Kan du hlla dig on-topic?
ka fast eller ej r frgan.

Du ker fast vilket r det slutgiltiga beviset p att du r tragisk. D har du det t.o.m svart p vitt.
Citera
2011-12-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Det r nog bara Orange som kan svara p det, generellt sett brukar vldigt mnga inkassobolag driva in 1kr t sina kunder. Kontaktar dom Intrum och vill f 1kr indrivet kommer Intrum gladeligen ta sig an uppdraget eftersom det r s mycket avgifter i inkassobranchen.
1kr blir 1000kr ganska snabbt.

Tnk dock p att detta frfarande kommer innebra vldigt hga kostnader fr dig. Frmodligen kommer du f ett krav p minst det dubbla nr alla avgifter och rntor lagts p och du r hemma i Svedala igen. Det kan ocks vara s att det r lugnt i fem r och sedan fr du ett krav p beloppet eftersom i alla fall i Sverige kan fodringar sljas vidare. Om inte Orange har ngot intresse/ork/kunskap att driva in skulden kan dom slja den fr sg 60% till ngon gam som sedan jagar dig.
Jag rekommenderar dig starkt att frska gra s rtt som mjligt i det hr lget. Det r inte vrt att hamna i skiten imorgon, om 5 r eller 8 r fr den dr gamla rumnska mobilskulden.

Frsk frhandla med dem om att lsa bort det eller ngot, frklara att du kommer flytta frn rumnien och frsk vara artig och rlig istllet. Fick jag ge ett ekonomiskt rd till hela befolkningen s r det defintivit att gra sitt yttersta fr att undvika inkassobolagen.

Tack fr ditt gedigna svar, tror jag ska ka in till Orange och frska lsa det, .
Conception, nr var senaste gngen du fick ligga? Tror det skulle gra dig gott
Citera
2011-12-31, 17:03
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollz
Samt att det hela har med att gra att rent praktiskt s r det en mardrm fr mig att lsa avbetalningarna fr att efterblivna Rumnien varken kr internetbank eller autogiro, utan jag mste vara p plats fr att betala varje mnad vilket r lite svrt nr jag flyttar.

Urskta att jag kommer off-topic, men stmmer detta verkligen? Tycker det lter skumt att det inte gr att betala via internet utan du mste betala personligen varje mnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in