2011-12-28, 10:42
Medlem
Jag sitter i ett litet dilemma här nu efter årsskiftet då jag blir arbetslös. Det jobbiga är att jag vet att jag kommer få jobb igen då jag jobbar inom TM-branschen, men det är lågt med jobb under januari och han sa att det kan slå in kanske andra, tredje veckan in i januari men jag kan ju givetvis inte vänta så länge eftersom jag har räkningar, mat och hund och sådant som jag lär få in pengar till.

Jag har inga pengar undanstoppade eftersom jag har haft ganska mycket problem med våran hund, ut och in på djursjukhuset. Annars hadde det varit ett alternativ.

Jag har a-kassa men det täcker inte upp alla utgifter + mat. Jag kan inte säga upp varken lägenhet till en billigare eller något annat som jag har bindningstid på. (för det är ändå 3 månaders uppsägningstid)

Kan jag vända mig någonstans för att få ett visst stöd under denna tid? Vad kan jag göra? Jag söker samtidigt jobb på andra ställen, men blir nekad gång på gång.
Citera
2011-12-28, 10:46
Medlem
25TaLifes avatar
Vad är det för a-kassa du har, som inte täcker dina utgifter? Eller rättare sagt, vad är det för enorma utgifter du dragit på dig?
Citera
2011-12-28, 10:54
Medlem
Jag har Unionens A-kassa och har cirka 440 kr per dag innan skatt från dem.

Jag har den största utgiften och det är hyran som ligger på cirka 5200 (way too high) men när man flyttade dit så hade man pengarna för det. Och som jag sa sedan tidigare, så hade jag inte haft något problem med undanlagda pengar om det inte hade varit för att jag har varit tvungen att besöka djursjukhuset.

Om jag kunde skulle jag gärna säga upp lägenheten, men det är 3 månaders uppsägningstid.
Citera
2011-12-28, 10:55
Medlem
25TaLifes avatar
Ja, det är ju en jävligt låg a-kassa iofs - då förstår jag att den inte riktigt täcker alla utgifter.
I värsta fall får du väl ta kontakt med soc kanske?
Citera
2011-12-28, 11:00
Medlem
Grejen med SOC är ju att dem kommer begära kontoutdrag dem 3 senaste månaderna och då kommer jag förmodligen inte få ett skit ifrån dem.
Citera
2011-12-28, 11:00
Medlem
oops dubbelpost
Senast redigerad av ChristopherH 2011-12-28 kl. 11:01. Anledning: adsda
Citera
2011-12-28, 11:01
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherH
SOC kollar ens kontoutdrag 3 månader bakåt i tiden, så det kommer ju inte att funka.

Söka nytt jobb som en galning är inget alternativ eller?
Citera
2011-12-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Söka nytt jobb som en galning är inget alternativ eller?

Jag söker jobb hela tiden, tro mig. Jag är mer än villig att få ett jobb. Men det går bara inte.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu. Känns ju rätt surt att hamna i en ekonomisk knipa i detta läge.
Citera
2011-12-29, 11:18
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherH
Jag söker jobb hela tiden, tro mig. Jag är mer än villig att få ett jobb. Men det går bara inte.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu. Känns ju rätt surt att hamna i en ekonomisk knipa i detta läge.

Jobb finns för den som söker tillräckligt hårt, tro mig.
Citera
2011-12-29, 14:45
Medlem
DoobaTroopas avatar
Gå till socialen och be dom slänga upp lite cash till dina nya hörlurar från din andra tråd.
https://www.flashback.org/t1753797

Du visar dem 3 mån av ditt kontoutdrag och blir nekad. Och ? Då är det bara så. Då blir det inga jävla hörlurar.
Citera
2011-12-29, 17:27
Medlem
Finans.killens avatar
"GE MIG GE MIG! JAG HAR RÄTT TILL! GE MIG!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in