2011-12-28, 03:11
Medlem
Fick hem brev från kronofogden för ca 1 år sedan pga en skit sak. Jag betalade detta direkt. Fick jag en betalningsanmärkning då? Om jag fick det hur lång tid tar de innan den går bort?
Kan jag teckna ett abbonemang?
Senast redigerad av apelsin123 2011-12-28 kl. 03:19.
Citera
2011-12-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsin123
Fick hem brev från kronofogden för ca 1 år sedan pga en skit sak. Jag betalade detta direkt. Fick jag en betalningsanmärkning då? Om jag fick det hur lång tid tar de innan den går bort?
Kan jag ett abbonemang?

japp! 3-5år... nej
Citera
2011-12-28, 03:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan alltid beställa en "min upplysning" från www.uc.se kostar inget.
https://www.minuc.se/minUC/fragor--s...pplysning.html
Citera
2011-12-28, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan alltid beställa en "min upplysning" från www.uc.se kostar inget.
https://www.minuc.se/minUC/fragor--s...pplysning.html

Går det att få via nätet eller måste man vänta på brev hem på posten?
För trött för att kolla upp det nu.
Citera
2011-12-28, 10:01
Medlem
CsSs avatar
Det är ju beroende på vad "skitsaken" gällde, bl a csn genererar en omedelbar anmärkning, men om det gäller någonting annat och du betalade efter första brevet, då har du inte fått någon anmärkning. Du kan läsa dig till hur det funkar på kronofogdens hemsida.
Citera
2011-12-28, 10:58
Medlem
iggesundarns avatar
Varför inte helt enkelt ringa till KF.. dom bits inte och faktiskt trevliga att prata med om man kan uppföra sej i ett samtal.
Citera
2011-12-28, 11:02
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Varför inte helt enkelt ringa till KF.. dom bits inte och faktiskt trevliga att prata med om man kan uppföra sej i ett samtal.

Skulle valt att ringa ett kreditupplysnings företag, kronkalle sköter inte hanteringen av det där så dom vet inte allt, dom skickar ut informationen till kreditupplysningföretag som hanterar anmärkningar på det sättet.. har jag för mig, senast jag pratade med kronkalle så va det så (2 veckor sedan).

du kan te.x ringa till kreditupplysningföretag(te.x creditsafe) och uppge personnr och fråga efter vad som finns på ditt namn.

Jag fick informationen direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in