2011-12-28, 01:36
Medlem
pågång att köpa bärbar. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=923132. får inte med något skiva med windows utan antagligen en OEM avbildning på hårddisken (en återställningspartition). Men jag vill byta disk i denna dator direkt. Från en mekanisk till en ssd. Hur gör jag lättast för att jag även ska ha windows installerat på den nya disken och även fått med mig avbildningen?
Citera
2011-12-28, 01:39
Medlem
Mackzixzs avatar
Jag rekomenderar ett program som heter Acronis True Image Home, det kopierar din hårddisk rakt av. Använt mig av det ett par gånger.
Citera
2011-12-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackzixz
Jag rekomenderar ett program som heter Acronis True Image Home (Det är inte gratis), det kopierar din hårddisk rakt av. Använt mig av det ett par gånger.

ok, det blir inga problem att föra över en exakt kopia från en mekanisk till ssd? Då kör jag in acronis på den mekaniska, gör en kopia och sen? Hur för jag över till SSD? Efter det ska det bara vara att stoppa in SSD i datorn och köra?
Citera
2011-12-28, 03:11
Medlem
Vet någon dessutom om det går att få ut OEM avbildningen på skiva och sen installera på nya hdd.en när jag stoppat i den?
Senast redigerad av majsan112 2011-12-28 kl. 03:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in