Sälj av saker du har hemma och försök få något extra jobb. Knappast någon större summa du behöver få ihop så det borde inte vara alltför svårt att få ihop pengarna.
Kanske inte har formulerat mig så tydligt som jag borde,
Iaf, såhär ligger det till: Jag är en student, hinner inte med ett heltids-jobb. Behöver 30.000 om max 5 månader, 5 månader=deadline.
Jobb kan ge mig ett par tusen lappar om jag kör på helger men inte 30 tusen. Vill verkligen inte snatta hemifrån. Skulle kunna tänka mig snatta i värsta fall men inte hemifrån i alla fall.
Så du ska tjäna ihop 30 000 utan att jobba? Ja, då är det väl bara frågan om hur olaglig du vill vara alternativt hur mycket prylar av värde du har som du kan sälja.
Helgjobb varje helg under fem månader skulle utan tvekan ge dig 30 000.
* Försök få något extra jobb på sidan max 15h i veckan = lön på ca 4500:- i månaden (mc donalds, Max, burger king)
* Hitta någon langare och sälj sprit dyrare än du köper in det för.
* Sälj allt skit du har hemma (gammal mobil, högtalare, cd skivor)
* Bränn ut dvd filmer och sälj till släkt (helst dem som är över 60 som inte fattar att man kan bränna ut, inte mycket pengar du kan tjärna... lite iaf. )
* fråga grannarna om snöskottning och andra sysslor.
Du lär nog kunna få ihop 30000 :-
MVH hoppas det löser sig.
* Försök få något extra jobb på sidan max 15h i veckan = lön på ca 4500:- i månaden (mc donalds, Max, burger king)
* Hitta någon langare och sälj sprit dyrare än du köper in det för.
* Sälj allt skit du har hemma (gammal mobil, högtalare, cd skivor)
* Bränn ut dvd filmer och sälj till släkt (helst dem som är över 60 som inte fattar att man kan bränna ut, inte mycket pengar du kan tjärna... lite iaf. )
* fråga grannarna om snöskottning och andra sysslor.
Du lär nog kunna få ihop 30000 :-
MVH hoppas det löser sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!