Nu har jag äntligen fått i ordning på min dator och installerat en piratversion av Windows 7, och under installationen så fick jag välja vilken Windows jag ville ha, då fanns det att välja mellan Home Edition, Pro och Ultimate, det fanns även två versioner utav varje, x64 och x86, jag valde då "Ultimate x86", men nu när allt är klart och jag installerat antivirus och lite annat så ska jag kolla om allt står rätt till med RAMet (har 2x4GB i så skulle se om jag använde allt), då står det: Systemtyp - 32-bitars OS...
Varför? Står "x86" för något annat? Tänkte mer att det högsta talet måste vara bäst, därför valde jag det. Var det fel av mig? Måste jag installera om Windows för att få 64bit nu?
x86 är för 32 bitars processorarkitektur, x64 för 64 bitars. Du kan givetvis köra 32 bitars på en 64 bitars processor, men du går miste om tex totala minnesmängden RAM över 3.25 gb.
Ja, du måste installera om för att kunna använda 64-bit.
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
x86 är för 32 bitars processorarkitektur, x64 för 64 bitars. Du kan givetvis köra 32 bitars på en 64 bitars processor, men du går miste om tex totala minnesmängden RAM över 3.25 gb.
Ominstallation och välj korrekt
Attans... Aja, är väl inte mycket mer att göra då. Tack för hjälpen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!