2011-12-27, 21:34
Medlem
Det tar ungefär 2 minuter för min bärbara datorn med Windows 7 att starta. Från när man sätter på den tills allting har laddad klart. Äldre datorer som vi har hemma tar bara mellan 50 s till 1 min.
Hur lång tid ta det för era datorer med Windows 7 att starta?
Någon som vet varför det tar lång tid att starta trots att nästan inga program är installerade?
Citera
2011-12-27, 21:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giirrll
Det tar ungefär 2 minuter för min bärbara datorn med Windows 7 att starta. Från när man sätter på den tills allting har laddad klart. Äldre datorer som vi har hemma tar bara mellan 50 s till 1 min.
Hur lång tid ta det för era datorer med Windows 7 att starta?
Någon som vet varför det tar lång tid att starta trots att nästan inga program är installerade?
Hur gammal är den? Har du virussökt?
Senast redigerad av TorrentLover 2011-12-27 kl. 22:17.
Citera
2011-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Hur gammal är den?Har du virussökt?

Datorn är halvt år gammal och blivit rensad och såklart virussökt men startar fortfarande segt.
Citera
2011-12-27, 22:18
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giirrll
Datorn är halvt år gammal och blivit rensad och såklart virussökt men startar fortfarande segt.
Formatera om den och se om den flyter på bättre.
Citera
2011-12-27, 22:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning onödigt med en ominstallation, åtminstone i dagsläget. Tar bort onödiga tjänster till och börjar med. Sök på nätet efter guider och vilkoren som gäller för dessa tjänster.
Citera
2011-12-27, 23:39
Medlem
De du kan göra är att köra msconfig, gå till fliken autostart och välja bort onödiga tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in