2011-12-27, 20:47
Medlem
Har ni några tips på vilket kort man ska använda sig av om man vill ha gemensam matbudget med sambo? Framför allt är ju villkoren intressanta. Ränta, avgifter och liknande bör vara så bra som möjligt.
Citera
2011-12-27, 21:09
Medlem
OKQ8 Visa
Citera
2011-12-27, 21:10
Medlem
ICA-kortet.

Ifall du handlar där alltså =)
Citera
2011-12-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
OKQ8 Visa
+1
Bästa kortet..
Citera
2011-12-28, 09:20
Medlem
Jag säger att det beror på var ni handlar. Medmera-kortet är numera grymt om man handlar mycket på de butiker som ingår i Medmera.

Man kan som mest få 4+1% i återbäring i månaden. Handlar man på t.ex. Coop Forum så blir det ganska mycket bättre än de 1% + %1 som OKQ8 Visa + Ica kort ger på Maxi. Visserligen kan man på samma sätt kombinera Medmera + OKQ8, men jag tycker att Medmeras möjlighet till återbäring direkt i kortterminalen är smidigare.
Citera
2011-12-28, 10:03
Medlem
Jag kör Icakort med min sambo. Smidigt och bra då vi handlar på Ica till 99%. Det fungerar ju i alla andra butiker med, men ger extra bonus hos Ica.
Citera
2011-12-28, 10:41
Medlem
Skandiabanken har avgiftsfria VISA kort om ni tecknar med kredit.
Ingen kreditkostnad om man betalar inom 1 månad.
Citera
2011-12-28, 11:03
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Jag säger att det beror på var ni handlar. Medmera-kortet är numera grymt om man handlar mycket på de butiker som ingår i Medmera.

Man kan som mest få 4+1% i återbäring i månaden. Handlar man på t.ex. Coop Forum så blir det ganska mycket bättre än de 1% + %1 som OKQ8 Visa + Ica kort ger på Maxi. Visserligen kan man på samma sätt kombinera Medmera + OKQ8, men jag tycker att Medmeras möjlighet till återbäring direkt i kortterminalen är smidigare.

Ah helvete vilken deal, 5% på COOP!!!!
Så handlar man för 1000:- på svindyra COOP så får man hela 50:- tillbaka!

Nu har jag å andra sidan inget kort som är bättre i åtanke pga att vi delar upp pengarna kontant och handlar för, men att påstå att 5% på COOP är bättre än tex ICA är bara dumt för COOP är en av de dyraste affärerna.
Citera
2011-12-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress

Nu har jag å andra sidan inget kort som är bättre i åtanke pga att vi delar upp pengarna kontant och handlar för, men att påstå att 5% på COOP är bättre än tex ICA är bara dumt för COOP är en av de dyraste affärerna.

Jag räknade faktiskt lite på detta och du har rätt.

Skulle vi i vår familj handla allt på Coop och få deras 5% tillbaka skulle det bli ca 1,5 % dyrare än om vi handlar i vår vanliga affär utan någon som helst återbäring.

Vi valde därför OKQ8 och fortsätter att handla där vi vill.
Citera
2011-12-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress

Där vi håller hus är Coop Forum och Ica Maxi likvärdiga prismässigt på många varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in