VandenBerg: Jag ska jobba 5 minuter från stoppet Nørreport. Vart skulle gränsen gå för pendling för dig utan att det blir "helt fruktansvärt" då skulle du säga?
Wääuu: Vill inte hålla på att byta utan sätta mig på ett tåg eller en båt och sedan i stort sett vara framme efter 20-50 minuter.
Leaugi: Pratar de riktigt riktigt konstigt där också eller i Eslöv?

Kollade på nätet och det verkar ta runt 40-50 minuter och det verkar ganska okej. Jag är van vid den tiden från Stockholm (har väl runt 40 minuter till jobbet just nu). 1,20 h verkar inte jätteskoj så jag hoppar nog Hässleholm. Var ligger Landskrona och hur lång tid tar det till Kbh?
Trinnit: Jag ska inte pendla till Malmö utan till Köpenhamn alltså (Nørreport). När det gäller Burlöv, Arlöv, Hjärup, Svedala, Oxie, Skurup..går det tåg direkt till Köpenhamn från dessa ställen? Hyllie i Malmö vore guld men jag kommer inte kunna köpa förrens om typ 9-10 månader tror jag för man måste väl kunna lägga upp 15% av priset för att kunna få lån till att köpa? Och jag har bara 1 år i bostadskön i Malmö (bostadsyd) så det är ju kört att få någonting därifrån för det är väl som i Sthlm med bostadsköhelvettena.

((