2011-12-27, 02:48
Medlem
boksidans avatar
Någon som vet hur man gör för att bränna en bluray film som man har tankat hem till sin dator, till dvdskiva. Så att man kan spela upp den på sin bluray-dvdspelare?

Behöver man speciella "bluray" skivor?

Vilket program är bäst för just det ändamålet?

Skriv gärna en guide som visar steg för steg hur man går tillväga så att fler kan ta nytta av den här tråden.
Citera
2011-12-27, 10:59
Medlem
Prova att googla i forumet eller på Google.se, finns hur många sidor sim helst om detta...
Citera
2011-12-27, 13:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boksidan
Någon som vet hur man gör för att bränna en bluray film som man har tankat hem till sin dator, till dvdskiva. Så att man kan spela upp den på sin bluray-dvdspelare?

Behöver man speciella "bluray" skivor?

Vilket program är bäst för just det ändamålet?

Skriv gärna en guide som visar steg för steg hur man går tillväga så att fler kan ta nytta av den här tråden.
Du måste förstås ha en Blueray-brännare och en Blueray-skiva för att kunna bränna överhuvudtaget. Har alltid använt Nero 10 för att bränna saker. För guider rekommenderar jag dig att du använder www.google.com eller sökfunktionen.
Citera
2011-12-27, 13:26
Medlem
boksidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du måste förstås ha en Blueray-brännare och en Blueray-skiva för att kunna bränna överhuvudtaget. Har alltid använt Nero 10 för att bränna saker. För guider rekommenderar jag dig att du använder www.google.com eller sökfunktionen.
Okej så man kan alltså inte bränna en bluray film med vanlig dvd-brännare och bluray-skiva?
Jo, jag har sökt men hittar inte någon bra guide, därför jag gjorde tråden från första början
Citera
2011-12-27, 13:44
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boksidan
Okej så man kan alltså inte bränna en bluray film med vanlig dvd-brännare och bluray-skiva?
Jo, jag har sökt men hittar inte någon bra guide, därför jag gjorde tråden från första början
Nej, du måste ha en Blueray-brännare, vad en sådan kan tänkas kosta är olika, men runt tusenlappen. Jämför olika Blueray-brännare på Prisjakt.
Senast redigerad av TorrentLover 2011-12-27 kl. 13:50.
Citera
2011-12-27, 14:44
Medlem
boksidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Nej, du måste ha en Blueray-brännare, vad en sådan kan tänkas kosta är olika, men runt tusenlappen. Jämför olika Blueray-brännare på Prisjakt.
Det var då väldigt varierande priser, men hittade en som verkar vara bra för strax över tusingen som jag nyss beställde, tack för hjälpen
Citera
2011-12-27, 14:47
Medlem
Lillbubbens avatar
En dvd dual layer skiva borde väl fungera? Dock tror jag inte br spelaren klarar av att läsa upp brända skivor?
Citera
2011-12-27, 14:55
Medlem
boksidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
En dvd dual layer skiva borde väl fungera? Dock tror jag inte br spelaren klarar av att läsa upp brända skivor?
Vad får dig att tro denna fruktansvärda tanke?
Citera
2011-12-27, 15:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
En Blueray-brännare kan både spela upp och bränna, som en vanlig CD-läsare i datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in