Citat:
Ursprungligen postat av moskacka
Hej.
Bakgrund:
Har mått dåligt och varit i depressioner sedan jag var 15 år (är 22 nu).
Kontaktade vårdcentralen i april/maj nångång i år för första gången (inte pratat med NÅN om det innan) och fick efter ett 20-minuterssnack SSRI (sertralin bluefish) utskrivet till mig som om det var D-vitamin.
Prövade i 2 månader ungefär, men slutade eftersom att lillen inte ville stå, tappade känseln och slutade göra honnör efter 10 minuters förspel. Tar nu johannesört i form av Neurokan, och rosenrot mot trötthet. Fungerar lite mot ångest och panikattacker - har fortfarande ingen sexlust.
Är inte särskilt sexuellt fungerande, vilket bidrar till att jag känner mig jävligt osäker i sängen - det bidrar till att det är extra svårt.
Fråga:
Nu funderar jag på att börja med Sertralin (SSRI) igen, eftersom att jag inte kan ta hand om mig själv och mina relationer m.m. Men då vill jag ha nått som ger tillbaka sexlusten, och som ev. hjälper ribban.
Vad finns det för alternativ att se över? Vad ordinerar läkare? Lust är ju så psykologiskt, så det är ju väldigt svårt att veta vad det beror på, men man kanske kan ge det en kemisk boost?
Vill ha något som fungerar under hela dagen, inte bara under några få timmar.
MVH/undertecknad
Ingen som vet?
L'argiplex finns ju, men det är dels en naturmedicin och dels så ökar det endast blodflödet.. det är lusten jag vill höja.