• 1
  • 2
2011-12-26, 15:25
Medlem
christerys avatar
Funderade åxå på alu, men jag tror den är torr redan nu. Innan den går in, behöver lite fukt.
En nybakt kanelbulle som stått i kylen direkt efter hemkomst - i en halvöppen papplåda... Så tänkte jag.
Citera
2011-12-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Funderade åxå på alu, men jag tror den är torr redan nu. Innan den går in, behöver lite fukt.
En nybakt kanelbulle som stått i kylen direkt efter hemkomst - i en halvöppen papplåda... Så tänkte jag.
Sant, kanske badda den lite med vatten innan den slås in i folie.
Citera
2011-12-26, 15:32
Medlem
gottmospahedens avatar
Dela Ciaociaon på mitten - värm i 5 minuter - ät!
Citera
2011-12-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Dela Ciaociaon på mitten - värm i 5 minuter - ät!
Men då rinner ju det götta ut!
Skulle vilja undersöka detta men kommer aldrig hålla mig från att käka upp läckerheten innan...
Citera
2011-12-26, 15:49
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Inte varmare än 180 grader. du vill ju antagligen att fyllningen ska bli varm innan locket tar eld?

Kan också rekommendera en liten skål med passerade tomater mixade med bassilika, peppar och en liten nypa salt att ha brevid och stryka på pzzan medans du äter den. Jag jobbade i Milano i 6 månader och det var så dom åt calzone classico där. Vansinnigt gott vill jag lova.

Smaklig måltid.
Citera
2011-12-26, 15:54
Medlem
christerys avatar
Vi får väl veta ifall TS när återrapporterar arbetsgång och utfall av det gastronomiska räddningsuppdraget Ciao Chiao, låter som två italienare som aldrig träffats tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in