2011-12-26, 07:25
Medlem
qukeLs avatar
Har just formaterat min dator med windows xp, och när jag tragglat med att fixat alla drivisar och ska starta om datorn.
När jag slänger igång datorn igen kommer det något i stil med "Win32 är sönder, lägg i din xp skiva och klicka på R så reparerar du" så gör det sedan när jag är i återställningskonsolen så kommer det

1: C:/windows

"Vilken windows-installation vill du logga in på <tryck ned Retur för att avbryta>? "

Vad ska jag skriva så att den väljer rätt, har bara en windows installation fattar ingenting är inte så teknisk av mig. Vill självklart ha win7 men har fan ingen skiva till det så det fick bli xp professional.

Mvh qukeL
Citera
2011-12-26, 07:28
Bannlyst
När du installerade om ditt Windows, så installerade du bara i ett nytt bibliotek. Om du skall göra en om installation korrekt , så skall du formtera hårdisken först, helst på lågsamt läger.

OBS! Formatera är farligt. Dvs gör backup först , på viktigt info, innan du gör om och gör rätt.
Citera
2011-12-26, 08:22
Medlem
qukeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
När du installerade om ditt Windows, så installerade du bara i ett nytt bibliotek. Om du skall göra en om installation korrekt , så skall du formtera hårdisken först, helst på lågsamt läger.

OBS! Formatera är farligt. Dvs gör backup först , på viktigt info, innan du gör om och gör rätt.

Haha natthumorn slår till på ditt namn haha hade inget viktigt och jag har gjort det du skrev, formaterade hårddisken först. Förstår inte varför det blev som det blev.
Citera
2011-12-26, 11:21
Medlem
petterkatts avatar
Om det står "Tryck på R för att reparera" så låter det som att du har skivan i fortfarande?
Vad jag vet kan du inte komma åt reparationskonsollen utan CDn.

Du kan ju testa att installera om igen och se om det hjälper.
Citera
2011-12-26, 22:18
Medlem
qukeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterkatt
Om det står "Tryck på R för att reparera" så låter det som att du har skivan i fortfarande?
Vad jag vet kan du inte komma åt reparationskonsollen utan CDn.

Du kan ju testa att installera om igen och se om det hjälper.

Det är ju så jävulskt, det blir den 5:e gången detta år att forma då.. ska se om brorsan kan hjälpa nått
Citera
2011-12-27, 13:03
Medlem
TorrentLovers avatar
Lägg in Ubuntu (i installationsprocessen kan du välja att formatera hela hårddisken), och försök sedan installera XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in