Citat:
Ursprungligen postat av Stoltarbetare
SD stöder Reinfeldt 94% av gångerna i de blockavgörande röstningarna. Undra vem som är knähunden.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12824245.ab
Men nu är det så SD röstar för saker som arbetarklassen gillar.
Sen finns det ingen arbetarklass längre för den delen. Idag heter det anställd.
Citat:
De lyckades istället splittra arbetarklassen mellan de som har arbete och de som är arbetslösa. Innan 90-talskrisen hade vi mellan 1-3 procent arbetslöshet och efter mellan 6-12 procent arbetslöshet samtidigt som vinstkvoterna för företagen steg extremt mycket. Och sedan spelade borgarna på den höga arbetslösheten att det i själva verket var folk som var lata och bara ville lyfta bidrag. På så sätt lyckades man splittra arbetarklassen.
Klart dom lyckades. Det är jag glad för. Det ska vara ett hat mot bidragstagare, inte snällhet mot bidragstagare.
Men vi har stor arbetslöshet för vi drar in så mycket invandrare i Sverige.
Citat:
Nu försöker ni högerextremister att spela nyttiga idioter åt borgerligheten genom att splittra upp arbetarklassen ytterligare mellan "svenskar" och "invandrare". Det är ju bara en jävla dödsstött åt hela arbetarklassen. Organisera invandrarna istället tillsammans med oss svenskar som har gjorts i många fall istället för att splittra arbetarklassen ytterligare. Det är ju ni som själva går på vad borgerligheten försöker göra med sin idé om massinvandring.
Istället kan man utnyttja hur de importerar låglönearbetare till att omvandla dem till ett revolutionärt subjekt, på så sätt kommer borgerligheten bara att bita sig själva i foten.
Noter att SD är inget högerextremistiskt parti. Den vill sluta med den splitringspolitik som går på bekostnad av skattebetalarna. Jag som stolt kapitalist vill att invandringen ska kosta 0 kr.
Det fetmarkerade:
Jag vet inte hur många gånger Jimmie Åkesson har sagt att han vill organisera invandrarna tillsammans med Svenskarna. Att få invandrarna anpassade för Sverige och därmed en del av Sverige. Du vill det, och SD vill det. Alltså håller ni med varandra.
Borgerligheten har segrat redan. Hellre att borgerligheten styr, än ni kommunist-diktatorer styr.
Det kommer bli mycket dyrt för mig i en kommunistiskt diktatur.