Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad menas egentligen med allt det? Alltså, vad mener ni med "vibrera" och "vibration"? Och vad skulle snurra, och hur förklarar det den ökade aktivitet runt jul och nyår? Själv tror jag, det kan bero på, att folk är mycket sentimentala runt dessa tider. Så om de saknar en släktning eller liknande, kan de vara mer benägna att rapportera att denna vill kontakta dem. Jag tror, som sagt, inte på spöken, men jag tror gärna på att fler rapporterar om spökincidenter runt jul och andra traditionella högtider.
Jag försöker förklara hur jag tror det är, som en svängdörr som snurrar och att den öppnas mer till jul och nyår, jag tycker att man alla har fullt upp med praktiska grejer, så man inte hinner tänka så mycket.
Kan ju vara som du säger att de funderar på sina nära och kära döda, att tänka på dem kan också göra att de verkligen kommer också, men inte just då de tänker på dem, det brukar ta några timmar innan de dyker upp.
Detta är nog inte spöken, eftersom de dyker just nu, men folk tror att det är spöken.