• 1
  • 2
2011-12-25, 11:49
Medlem
Nu får jag inkorgen full med folk som har något hemma hos sig. Ville bara berätta att jul och nyår är nog den aktivaste tiden på året, även midsommar har en hel del.

Jag har funderat på hur det kan vara just då, då andar har ingen tid. En teori är att andevärlden också snurrar precis som planeter. Den borde då ha en annan parallell att snurra runt eller?

Diskutera gärna detta om hur andevärlden inte bara vibrerar, utan även snurrar. Är den uppbyggt precis som rymden? Själv tänker jag hela tiden att andevärlden är som en sån dörr som går runt, runt in till köpcentrum och affärer. Du har en möjlighet att gå ut ur den, just då ena sidan är öppen åt det håll man ska. Inte annars. Kan det vara mer trafik till kära och nära under julen, även i andevärlden?
Citera
2011-12-25, 12:11
Medlem
LucNNs avatar
Vad menas egentligen med allt det? Alltså, vad mener ni med "vibrera" och "vibration"? Och vad skulle snurra, och hur förklarar det den ökade aktivitet runt jul och nyår? Själv tror jag, det kan bero på, att folk är mycket sentimentala runt dessa tider. Så om de saknar en släktning eller liknande, kan de vara mer benägna att rapportera att denna vill kontakta dem. Jag tror, som sagt, inte på spöken, men jag tror gärna på att fler rapporterar om spökincidenter runt jul och andra traditionella högtider.
Citera
2011-12-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad menas egentligen med allt det? Alltså, vad mener ni med "vibrera" och "vibration"? Och vad skulle snurra, och hur förklarar det den ökade aktivitet runt jul och nyår? Själv tror jag, det kan bero på, att folk är mycket sentimentala runt dessa tider. Så om de saknar en släktning eller liknande, kan de vara mer benägna att rapportera att denna vill kontakta dem. Jag tror, som sagt, inte på spöken, men jag tror gärna på att fler rapporterar om spökincidenter runt jul och andra traditionella högtider.

Jag försöker förklara hur jag tror det är, som en svängdörr som snurrar och att den öppnas mer till jul och nyår, jag tycker att man alla har fullt upp med praktiska grejer, så man inte hinner tänka så mycket.
Kan ju vara som du säger att de funderar på sina nära och kära döda, att tänka på dem kan också göra att de verkligen kommer också, men inte just då de tänker på dem, det brukar ta några timmar innan de dyker upp.

Detta är nog inte spöken, eftersom de dyker just nu, men folk tror att det är spöken.
Citera
2011-12-25, 12:55
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag försöker förklara hur jag tror det är, som en svängdörr som snurrar och att den öppnas mer till jul och nyår, jag tycker att man alla har fullt upp med praktiska grejer, så man inte hinner tänka så mycket.
Kan ju vara som du säger att de funderar på sina nära och kära döda, att tänka på dem kan också göra att de verkligen kommer också, men inte just då de tänker på dem, det brukar ta några timmar innan de dyker upp.

Detta är nog inte spöken, eftersom de dyker just nu, men folk tror att det är spöken.

Vad baserar du det på? Vibrationer och svängdörrar, andevärldar som snurrar som planeter, vad menar du ens med det?
Citera
2011-12-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Vad baserar du det på? Vibrationer och svängdörrar, andevärldar som snurrar som planeter, vad menar du ens med det?

Jag menar att andevärlden förmodligen beter sig som rymden, om du kan lite fysik så vet du att universum snurrar och expanderar hela tiden.

Jag misstänker att det är likadant med andevärlden. Man måste veta lite om rymden och sånt för att förstå vad jag menar.
Citera
2011-12-25, 13:08
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Jag menar att andevärlden förmodligen beter sig som rymden, om du kan lite fysik så vet du att universum snurrar och expanderar hela tiden.

Jag misstänker att det är likadant med andevärlden. Man måste veta lite om rymden och sånt för att förstå vad jag menar.
Fat såhär beter sig fysiska objekt av stor massa. Är det inte mer korrekt med kvantfysik om man ens ska spekulera om dessa saker?

Är tyvärr helt ologiskt att andevärlden beter som rymden när inte dessa otroliga massa finns där och ens för en värld som inte alla ens kan uppfatta eller åtminstonde se.
Citera
2011-12-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Fat såhär beter sig fysiska objekt av stor massa. Är det inte mer korrekt med kvantfysik om man ens ska spekulera om dessa saker?

Är tyvärr helt ologiskt att andevärlden beter som rymden när inte dessa otroliga massa finns där och ens för en värld som inte alla ens kan uppfatta eller åtminstonde se.
Nej det har du rätt i, men kan vara något magnetiskt, det stöter från och drar till sig i det oändliga.

Men jag tror ändå att den har ett rymdliknande beteende.
Citera
2011-12-25, 13:50
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Nej det har du rätt i, men kan vara något magnetiskt, det stöter från och drar till sig i det oändliga.

Men jag tror ändå att den har ett rymdliknande beteende.
mm ok, fast tror även forskare som ansåg att spöken existerade skulle säga att detta inte fungerar. Det beror på vad du menar med rymdliknande beteende och magnetiskt. Är spöken baserade på något material är frågan.
Citera
2011-12-25, 14:00
Medlem
Nefuss avatar
Citat:

Jojo, jag är med så långt. Är bara nyfiken till hur du har kommit fram till hur andevärlden beter sig eller ser ut. Detta med vibrationer, menar du att andar och sånt beter sig ungefär som radiovågor och sånt då?
Citera
2011-12-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
mm ok, fast tror även forskare som ansåg att spöken existerade skulle säga att detta inte fungerar. Det beror på vad du menar med rymdliknande beteende och magnetiskt. Är spöken baserade på något material är frågan.

Det är det som är så svårt att veta, de kan ju anta lysande sprakande klot, eller människoform eller en dimma, men den är torr så att säga, en dimma är fuktig, en andedimma är torr och mer begränsad. Man önskar att någon riktigt insatt på sånt här, skulle få uppleva ett par olika fenomen, då kanske det skulle få en reflektion av vad det är egentligen, en del kan ju anta så pass fast form att de kan knuffa ner saker och lyfta tavlor, jag antar att man behöver fast form för det.
Citera
2011-12-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Jojo, jag är med så långt. Är bara nyfiken till hur du har kommit fram till hur andevärlden beter sig eller ser ut. Detta med vibrationer, menar du att andar och sånt beter sig ungefär som radiovågor och sånt då?

Jag har ofta kontakt med andar, då jag jobbar med att föra över dem, men vet ändå inte allt.
Citera
2011-12-25, 15:43
Medlem
Akronyms avatar
Om det är mer aktivitet under jul, är det så i alla länder? Även där Islam är obligatorisk och där de inte ens firar jul? Kommer spökena oftare fram under Ramadan?

Varför skulle spöken bry sig om julen, varför är julen relevant för spöken?

Hur menar du att rymden beter sig?

Har en fundering så här under julen, Gör Spöken precis som Tomten och skiter i att åka till de fattiga barnen i Afrika? Om spöken kan anta fysisk form, borde de nyttja sin tid på att transportera ner mat till dem istället för att välta en tavla på en vind i Huskvarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in