2011-12-25, 10:46
Medlem
Hej!

Stod på en bensinmack här om dagen med 2 kompisar i bilen och väntade på en 3:dje som va inne och handlade.
Eftersom bensinmacken är full och man inte kommer ut därifrån började en bil som nyss hade tankat klart köra mot mig och jag började backa, backade kanske en 3-4 meter innan jag svängde höger ( för att komma bakom den sist parkerade bilen,så bilen som körde mot mig kunde komma ut, upptäckte att det stod en bil längre bort och började bromsa men gled in i bilen vid bakre dörren på förarsidan.

Det blev en väldigt liten bula och jag fick panik och stack... smällen va inte stor! varken billarm gick igång eller bilen flyttade sig.

Eftersom de är min andra olycka på 3 månader då en av olyckorna var att köra av vägen i en rondell och kvadda en bil, polisen och försäkringsbolag blev inblandade då jag körde budbil. så undrar vad som händer nu... jag blir ju förmodligen av med körkortet då de fortfarande är på prov. (ifall de anmäls) ingen reagerade på smällen och jag körde rätt lugnt därrifrån. kanske lite snabbt, men inget slirande med däck och så vidare...

Hur lång tid tar de innan jag får hem papper från polisen om de ifall de anmälts? för där är ju kameror på macken och så vidare.. så jag kommer ju åka på de ifall de anmälts.
kan jag hävda att jag inte kände av smällen och därför körde därifrån? mina kompisar är ju såklart på min sida och vittnar om saken.

Min bil en reno clio från 91. inga repor eller så, den andra bilen va dock mycket nyare.. kanske 05 och fram, tror de va en volvo.. vet inte om de spelar någon roll men....

Vill även påpeka att jag är osäker om de va jag som orsakade bulan i bilen. Förmodligen va det jag men smällen va inte så stor och bulan satt rätt högt upp, och min clio är låg och liten så i den höjden där bulan satt är det i princip bara möjligt att min bakre vindrutetorkare slog till, men då hade där varit märken längre ner på den andra bilen då min stötfångare hade slagit i först... tror jag?

Är fett orolig därför tacksam för svar inom kort...
Senast redigerad av demonic92 2011-12-25 kl. 10:55.
Citera
2011-12-25, 11:12
Moderator
Pentyls avatar
Provar med Juridik istället för ABoK.
/Mod
Citera
2011-12-25, 11:14
Medlem
Fritt fram att flytta tråden då jag är osäker på om den hamnat rätt?
Säg till annars så flyttar jag den
Citera
2011-12-25, 11:55
Medlem
iggesundarns avatar
Man KAN förlora körkortet för smitning från en sån enkel sak.. men det är samma oavsett prövotid eller inte. Oavsett vad folk säger så bedöms man INTE hårdare med prövotid utan det som gäller är att loosar man kortet under prövotid så måste man göra om hela uppkörningsproceduren inkl risk 1 och 2. Och naturligtvis så måste man söka nytt lämp efter spärrtiden. vilken är dyrare.
Citera
2011-12-25, 12:00
Medlem
Aha okej, hoppas verkligen inte de går så långt... är ju beroende av körkortet då jag kör budbil...
Citera
2011-12-25, 15:45
Medlem
LandochHavs avatar
Skulle du mot all förmodan få hem ett brev, så vet du ingenting. Du har ABSOLUT inte märkt nånting, och då kan du inte åka fast för en sån skitgrej.
Citera
2011-12-25, 16:36
Medlem
Huh! fan vad skönt att höra hoppas verkligen jag slipper detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in