2011-12-25, 02:01
Medlem
Jag vill se en ny Batman film baserad på Mask Of The Phantasm med ny regissör och nya skådespelare, inte för att Nolan gör ett dåligt jobb (snarare tvärtom), utan för att jag anser att Mask Of The Phantasm är för bra för att glömmas bort.

Ni som sett Mask Of The Phantasm håller säker med mig om att filmen är ett mästerverk och att det finns stor potential för en ny hollywoodrulle.
Kom gärna med synpunkter ang. själva idén, val av skådespelare(Batman, Jokern, Andrea, Alfred, Arthur), regissör, osv.

Hoppas på intressanta och kloka synpunkter!
Citera
2011-12-25, 09:58
Medlem
adampoos avatar
Är själv ett stort fan av både Mask of the Phantasm och the animated series. Tycker först och främst att Mark Hamill gör den bästa jokern av dom alla trots att det bara är röstskådespel.

Angående en remake så är jag helt emot detta då jag har en känsla av att vi bara kommer få en ny Batman Forever.
Citera
2011-12-26, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Är själv ett stort fan av både Mask of the Phantasm och the animated series. Tycker först och främst att Mark Hamill gör den bästa jokern av dom alla trots att det bara är röstskådespel.

Angående en remake så är jag helt emot detta då jag har en känsla av att vi bara kommer få en ny Batman Forever.

Jag håller med om att det finns stor risk för ett fiasko. Filmen är ju så pass bra att det nästan känns fel att göra om den, men det är alltid kul att leka med tanken .
Citera
2012-01-07, 10:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Varför byta ut skådespelarna? Christian Bale gör ju rollen som Batman/ Bruce Wayne sjukt bra. Michael Caine och Gary Oldman också! Jokern hade utan tvekan varit Heath Ledger i fall han inte hade dött. Han har jag ingen aning om vem som ska ersättas utav.
Citera
2012-01-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varför byta ut skådespelarna? Christian Bale gör ju rollen som Batman/ Bruce Wayne sjukt bra. Michael Caine och Gary Oldman också! Jokern hade utan tvekan varit Heath Ledger i fall han inte hade dött. Han har jag ingen aning om vem som ska ersättas utav.

Jag håller med att castet i Nolans Batman-filmer är genialt. Däremot skulle det kännas konstigt ifall Bale skulle spela Batman i även denna film, eftersom det skulle krocka med t.ex storyn i Batman begins, hela Andrea Baumont storyn skulle också kännas weird ifall Bale skulle spela Batman. Eller?

Det blir svårt att hitta ett cast som når samma nivå som i Nolans filmer, men det är alltid kul att leka med tanken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in