Lite luddig rubrik men fick ej plats!
Tjenixen, med inspiration från denna tråd:
https://www.flashback.org/t1744741
så tänkte jag både för den situationen och för allmänna situationer att ställa en fråga som berör detta. Kan väl ta just mitt exempel:
Jag är en fattig student som verkligen vill få så mycket bidrag som möjligt (Bostadsbidrag/tillägg?), då jag sliter som ett djur (och kommer betala tillbaks alla bidrag med HÄSTLÄNGDER bytheway i form utav en massa jävla skatt från det välavlönande och statusfyllda yrke jag tänkt studera till).
Hursomhelst, i tråden diskuteras att bl a att det inte är bra att ha sparade pengar då vissa/alla bidragsgivare tar hänsyn till det och ger inte/ger mindre bidrag.
Då tänkte jag helt enkelt öppna ett sparkonto med schyssta räntor i min fars namn, och skapa ett lösen/anv. samt föra över pengar till det titt som tätt, med hans tillåtelse såklart.
Då kommer alla statliga/myndiga osv bidragsgivare att inte se att jag har någonting sparat eller hur?Eller kan problem uppstå här?
Kan/har banken/polisen etc resurser eller intresse av att studera IP-nr och överföringar, alltså att det ständigt är hans son som för över/tar ut pengar till sin fars konto, jag bor ju ej hemma längre.
Som ni märker är jag troligen väldigt oinsatt i ämnet, men försök att svara seriöst och givande. Det hade hjälpt mycket!
tacksam för svar på förhand!