Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
förlåt alla som tjänstgjort och kände "bernt", men var det inte en massa snack om hans politiska läggning i samband med någon BA-misson?
det var iaf tal om att någon av svenskarna i dokumentären hade högerextrema kontakter, och jag har ett vagt minne av att det var "bernt".
dock måste vi se på detta i historiens ljus, i början av 90-talet var det mycket högerextremism och det var många som blev anklagade för rasism bara genom att lyssna på ultima thule.
ett musikaliskt fenomen som i dag nog kan jämställas med lilla lovis eller annat youtube-fenomen.
jag dömer ingen för vad de hade för åsikter i ungdomen, det finns nog rätt många som hyste tankar om "vi och dom" under 90-talet, som idag helt har ändrat åsikt.
Som sagt, jag tjänstgjorde tillsammans med Bernt under 8 månader, och jag märkte inga som helst högerextrema drag från honom, i dokumentären som gjordes, försökte man att vinkla det så att han uppfattades som högerextrem. Minns dock att det spelades en hel del Ultima Thule på Campradion.