2011-12-23, 19:06
Medlem
Betalade precis deras medlemsavgift med visakortet och la sedan märke till att det inte står några namn eller någonting, att sidan e lite skum osv. hittar det inte på google eller ratsit. är detta ett blufföretag? vad ska jag göra nu? har fört över pengarna från visa-kortskontot till ett e-sparkontot. god jul! MVH//Frans Karlsson
Citera
2011-12-23, 19:15
Medlem
Danielxbf32s avatar
Verkar skitskum.

Ingen uppgift om firmanamn eller bolagsföreträdare, bara en "Johan Stefansson" som inte ger några relevanta träffar i registersök.

Upplägget verkar också hur skumt som helst.

Dessutom reagerar jag på att alla "exempelpersoner" har extremt generiska svenska namn och reklambyråaktiga återgivelser.

Luktar scam lång väg.
Citera
2011-12-23, 19:16
Medlem
Medlemsavgiften på 149:- drogs från kontot genom payson.se, mottagaren var en viss cj.forsberg@gmail.com som har tagits upp här på flashback förut. Undrar om verify by visa och swedbanks andra spärrar räcker för att han inte ska kunna få ut mer pengar från mina konton ? snälla hjälp, jag har precis blivit myndig och är för naiv för den här världen

Herregud, snubben har massor av annonser på blocket där han svarar "lägenheten är tyvärr uthyrd, Men jag vill passa på att tipsa dig om en hemsida som heter Hyresrättsbyrån. bla bla bla", lär ju finnas massa studenter som jag som går på det. Går det att anmäla på något sätt?
Senast redigerad av ffk 2011-12-23 kl. 19:19.
Citera
2011-12-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffk
Medlemsavgiften på 149:- drogs från kontot genom payson.se, mottagaren var en viss cj.forsberg@gmail.com som har tagits upp här på flashback förut. Undrar om verify by visa och swedbanks andra spärrar räcker för att han inte ska kunna få ut mer pengar från mina konton ? snälla hjälp, jag har precis blivit myndig och är för naiv för den här världen
Ring din bank och be dom dra tillbaka betalningen.
Citera
2011-12-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyx-
Ring din bank och be dom dra tillbaka betalningen.

men dem 149:- e inga problem, något ska han väl ha för att ha lyckats lura mig. Är bara rädd för att han ska kunna ta mer pengar
Citera
2011-12-23, 19:37
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Jag som kundansvarig på den här sidan heter Johan Stefansson. Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta mig direkt på kontoret@hyresrattsbyran.se

Vänd dig dit om du är osäker.
Citera
2011-12-23, 21:28
Medlem
fizys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffk
men dem 149:- e inga problem, något ska han väl ha för att ha lyckats lura mig. Är bara rädd för att han ska kunna ta mer pengar

Du behöver inte oroa dig, är det över payson så är det säkert :- ) Sålänge det inte är ngn form av phising
Citera
2011-12-23, 21:37
Medlem
Jag blir så trött på retards som går på allt som skrivs. Om jag slängde ihop en b-hemsida med löfte om att folk skulle dubbla sina pengar på ett år,utan att förklara hur,eller någon information om mig själv,bankkonto på caymanöarna,så skulle nog fan en hel del sätta in pengar. Jag fattar inte hur godtrogen man kan vara.
Citera
2012-01-02, 10:15
Medlem
Hej alla i den här tråden.
Vi på Hyresrättsbyrån dementerar detta starkt och har talat med trådskaparen.
Det hela handlar om ett missförstånd, då trådskaparen inte har läst innantill att vi inte debiterar något i efterhand förutom medlemsavgiften på 149 kronor. 149 kronor kostar medlemskapet för 1 månad.

Vi är således inget bluff företag som lurar några kunder.
Antalet medlemmar varje månad talar sitt tydliga språk.

Har ni några frågor kan ni alltid kontakta mig på

kontoret@hyresrattsbyran.se

Med vänliga hälsningar

Johan Forsberg
Citera
2012-01-16, 16:59
Medlem
Kan trådskaparen eller någon annan styrka joforsthlm inlägg?

Om inte annat kanske Johan själv kan svara på varför det inte finns någon annat sätt att komm i kontakt med er än mail och dessutom inga adressuppgifter, företagsnr, firmanamn, info osv.. allt låter bra, kanske lite för bra och känns verkligen som en bluff tyvärr.
Citera
2012-01-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32

Dessutom reagerar jag på att alla "exempelpersoner" har extremt generiska svenska namn och reklambyråaktiga återgivelser.

Luktar scam lång väg.

Dessutom verkar bilderna på dom som fått lägenhet genom Hyresrättsbyrån vara snodda från nätet. Bilden längst ner på "Magnus" återfinns på en tysk sida:
http://www.lohas-guide.de/magazin-6/...sumkritik.html (scrolla ner).

Verkar ju inte speciellt seriöst.
Citera
2012-01-16, 23:23
Medlem
TheFinals avatar
haha, jag skulle våga påstå att alla bilderna på "vi som fått lägenhet" är typiska "stock bilder".

Fan bättre att ge fan i referenssida än att dra upp fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in