2011-12-23, 17:29
Medlem
Har sökt efter detta på internet och det verkar vara detta som krånglar:

"Problem med viloläget efter den senaste uppdateringen"

Detta är jävligt störande och jag har inte en jävla aning om vad jag ska göra. När jag stänger ned skärmen så blir det samma problem. Öppnar skärmen och bilden är svart. powerknappen lyser men inget händer och jag är tvungen att ta ut batteriet och sätta i batteriet och på så sätt starta om datorn.

Någon som har koll? Har windows 7 och Fujitsu dator.
Citera
2011-12-24, 07:01
Medlem
Det ska räcka att rycka ut ström kabeln så att strömmen försvinner för att komma ur vilo/strömsparläge. Det ska man också göra när man nollställer man bios genom att ta ut batteriet som du gjort hittills.

Du kan alltid installera om Windows. Ibland blir den korrupt och buggar ur första gången av olika anledningar. Det är väldigt svårt att fixa bara genom att rensar, letar och avinstallerar som en galning i flera dagar för det är så mycket i Windows som kan orsak felet.
Citera
2011-12-24, 12:11
Medlem
Tjena, jag har ett liknande problem och har redan gjort en tråd om det men har inte fått ett svar som funkar.

Det är såhär att min dator har fått för sig att det är helt ok att kunna starta men inte hitta skärmen,musen och tangentbordet...

Visst låter det lite mystiskt?

Det är såhär att jag lämnade min dator i 5 minuter och sedan när jag kom tillbaks så var den i viloläge. Så jag tänkte starta den igen, jag klickar på musen som en idiot och datorn verkar inte ge respond på det. Som en idiot som jag är så stänger startade jag om den. Efter det så ville varken datorn identifiera musen eller något annat. OBS får ingen bild på skärmen, och den säger att det inte är en DVI, VGA kabel inkopplad. Tänkte det är väl bara ett spratt som den gör. Fortsättet starta om den tills jag ger upp hoppet. Öppnar dator och kollar runder om allt är Okej. Som det ser ut inne i den så verkar inget ha rört på sig. Men nu efter jag startar den så ser jag att musen reagerar. Alltså att det lyser under den. Men tangentbordet och skärmen reagerar fortfarande inte.

Det jag höll på med innan jag lämnade datorn var att försöka jailbreaka min mobil. Vad kan problemet vara? Kan det bero på att jag har laddat ner något program som har förstört något? Kan det vara mitt moderkort som inte funkar? Kan det vara grafikkortet som har slutat funka?

Tl;dr Datorn gick i viloläge.
Musen, tangentbordet och skärmen svarar inte. (får ingen koppling med datorn, alltså helt "blind"
Försökt starta om det den funkar ändå inte, är fortfarande blind.

Alla felstavningar och annat hänvisas till Inet heroes.

Mvh Pythonn.
Citera
2011-12-24, 15:15
Medlem
Pythonn:
Du har nog värre problem en så. Fixa bild först. Resten oroa du dig för sen.

Ta bort tangentbord, mus, kringutrustning, ALLA SATA/IDE kablar, hårddiskar, DVD osv. ALLT som inte behövs för att alltid få bild. Allt sånt har orsakat felet i andra liknande fall så det behöver inte vara stora saker.

Finns även trådar där folk glömt att de fortfarande har en sladd kopplad, mobiltelefon, mp3 spelare osv kopplade som nu blockerar starten av datorn till de tagits bort.

Nu har du bara 5 delar kvar.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort tex grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha sånt kvar. Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar.

Funkar inte det så har något av de som fortfarande är kopplad som gått sönder.
Citera
2012-02-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Pythonn:
Du har nog värre problem en så. Fixa bild först. Resten oroa du dig för sen.

Ta bort tangentbord, mus, kringutrustning, ALLA SATA/IDE kablar, hårddiskar, DVD osv. ALLT som inte behövs för att alltid få bild. Allt sånt har orsakat felet i andra liknande fall så det behöver inte vara stora saker.

Finns även trådar där folk glömt att de fortfarande har en sladd kopplad, mobiltelefon, mp3 spelare osv kopplade som nu blockerar starten av datorn till de tagits bort.

Nu har du bara 5 delar kvar.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort tex grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha sånt kvar. Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar.

Funkar inte det så har något av de som fortfarande är kopplad som gått sönder.

Kanske svarar lite segt, men måste bara säga tack. Du hjälpte mig och räddade mig ur en riktigt jobbig sits!

Tack så mycket!
Mvh Pythonn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in