• 1
  • 2
2002-11-05, 18:36
Medlem
Någon som har erfarenhet av säkerhetskontroller på Finlandsfärjorna? Hur pass rigorösa är dessa?

Vad tror ni om möjligheterna att smuggla ombord ett mindre antal E för eget bruk?

Någon som har några bra tips på hur man skall gå tillväga?
Citera
2002-11-05, 22:51
Medlem
Phibers avatar
Du kan alltid ta en känga o ta bort sulan som är under skon o gröpa ur innehållet o stoppa det där o sen limma fast sulan igen.
Citera
2002-11-06, 10:26
Medlem
jimmypages avatar
Nar jag akte Alandsfargan sist borjade jag klappa en hund, som satt utanfor baten nar vi kommit till Mariehamn, men den ville bara lukta pa mig hela tiden.

Hade inget pa mig dock.

Var manga tullare langre fram och de lat hunden lukta pa andra personer. Enda gangen jag sett en narkotikakontroll med hund & jag reser ganska mycket.
Citera
2002-11-08, 19:48
Medlem
Sattlas avatar
Ger inte mycket för dom hundarna på kryssningarna.

Vi hade suttit ungefär 23 av 24 timmar i hyttan o blåssat. När vi kliver av står där tullare med hund, gick förbi, den sniffade men gjorde ingenting.

Men det betyder inte att dom inte har riktiga hundar ibland (?) :roll:
Citera
2002-11-09, 02:28
Medlem
jag har också rest en del mellan finland och sverige men kan inte komma ihåg att det skulle ha varit några tullare med hundar... kanske en gång då.

värre är det när du har bilen för då blir man ganska ofta mött av polisen i hamnen som ber en att blåsa... det ju lätt hänt att man tar sig några bärs att dricka ombord.
Citera
2002-11-09, 12:38
Medlem
TIPS: skicka en springare som går lite längre fram i kön och kollar om dom har hundar eller inte. sen skickar han ett mess eller ringer och meddelar om det är grönt eller inte..
Citera
2002-11-11, 14:29
Medlem
abel_kanabels avatar
Om dom väljer EN kryssning dom kommer ha hundar på i år så kan jag lova att det är den du ska på... (jag vet att vi tänker på samma... )

...varför förstöra ett par fina skor, när du föddes med ett anus? :twisted: :roll: :twisted:
Citera
2002-11-11, 16:23
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abel_kanabel
Om dom väljer EN kryssning dom kommer ha hundar på i år så kan jag lova att det är den du ska på... (jag vet att vi tänker på samma... )

...varför förstöra ett par fina skor, när du föddes med ett anus? :twisted: :roll: :twisted:

Eftersom att poliser känner till att du föddes med ett anus o kollar det. :?
Citera
2002-11-11, 16:47
Medlem
abel_kanabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Citat:
Ursprungligen postat av abel_kanabel

Eftersom att poliser känner till att du föddes med ett anus o kollar det. :?

För att tullarna ska göra det dom älskar mest av allt med sitt jobb krävs ofta åtminstonde en skälig misstanke. (och där räcker ett nervöst ansikte förvisso nog fint )
Så man ska inte tro att dom gräver samtliga personer i skitan, det finns dom som dom har en anledning till att göra det på, och Corleone verkar inte va en av dom... :P

Och skulle situationen ändå uppstå, kom framförallt ihåg att säga: (lugnt å fint)
"man jobbar ju med det man tycker om"
när dom börjar gräva där bak...

uppskattas!
Citera
2002-11-12, 04:58
Medlem
Kom hem ifrån en kryssning förra helgen, då stod det en vovve som lukta på allt o alla som gick förbi. Det var dock ingen kontroll på vägen dit. Men om det nu är den kryssningen som jag tror att du snackar om så vore det konstigt om de inte hade hundar när man stiger på...
Jag har en annan fråga. Låt oss säga att man tar med sig en laglig substans ex salvia eller något dylikt på den här kryssningen, ;-) och det står hundar som nosar på alla som går ombord. Vad kommer smurfarna göra om hunden reagerar på salvian och man får plocka fram det? Jag menar det är ju trots allt helt lagligt. Är det troligt att hundarna reagerar på salvia i överhuvudtaget?

Tacksam för alla svar!

Ps! Vi ses på båten!!
Citera
2002-11-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaveTomten
Är det troligt att hundarna reagerar på salvia i överhuvudtaget?

Nej, hundarna reagerar på de lukter som de är tränade att reagera på. Tvivlar på att Salvia ingår där. Men vad ska du med salvia till om det nu är någon slags fest, lär ju inte funka så bra, vad är det för kryssning egentligen, låter ju som om det skulle kunna va kul?

Corleone: ha tabletterna i munnen, om du bara ska ha för eget bruk så är det ju inga problem med utrymme, lägg in det i någon tätslutande plast och lägg det som en snus eller nått 8)
Citera
2002-11-12, 21:55
Medlem
Nja tog väl salvia mest som ett exempel för tydlighetens skull. Det finns ju små trevliga svampar också som är intressantare
Vad jag främst undrade över var vad som händer om de går igenom mina saker av någon anledning och hittar det jag har med mig. Vad gör de? Det är ju inte värt att ta med något om man blir kvar i Stockholm när båten åker... :cry: Jag snackar endast om fullt lagliga saker alltså. Typ salvia.
Vad skulle det vara för fel på salvia? Kanske inte att parta loss med, men det kan ju vara hur mysigt som helst att ha nere i hytten framåt småtimmarna :P
Om du letar lite på rätt ställen så kommer du garanterat hitta info om kryssningen. Tyvärr så är det jätte slutsålt, så den enda lösningen nu är om man har tur och hittar någon som har många bäddar i sin hytt.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in