Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-12-25, 11:55
  #37
Medlem
lolitadreamins avatar
Nej, enligt mig är det inte en bra ide!
Att "designa" ett barn i framtiden skulle vara bra enligt mig, eftersom alla vill
väl ha ett friskt barn? eller hur?
__________________
Senast redigerad av lolitadreamin 2011-12-25 kl. 12:00.
Citera
2011-12-25, 20:58
  #38
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitadreamin
Nej, enligt mig är det inte en bra ide!
Att "designa" ett barn i framtiden skulle vara bra enligt mig, eftersom alla vill
väl ha ett friskt barn? eller hur?


Med andra ord är det inte "designandet" i sig som är fel, utan att föräldrarna vill designa ett barn som i omvärldens ögon inte är friskt?

Vad som är friskt är ju inte en helt objektiv fråga, så ett sådant ställningstagande blir också svårt.

Menar inte detta som ett påhopp på dig!
Citera
2011-12-26, 00:13
  #39
Medlem
Svår fråga. Först kan man ju tycka att det är fel eftersom det barnet troligen haft det bättre om det inte blivit kortväxt. Å andra sidan är det ju bättre än att inte få chansen att leva överhuvudtaget. Dvärgbarnet har ju samma rättighet att få ett liv som ett friskt barn.

Det bästa är nog att låta bli att lägga sig i och låta naturen ha sin gång.
Citera
2011-12-26, 00:42
  #40
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Det bästa är nog att låta bli att lägga sig i och låta naturen ha sin gång.

Människan lever inte efter djungelns regler längre, många distanserar sig till och med från naturen. Svaga och sjuka individer bärs upp av kollektivet. Gäller så länge naturresurserna räcker.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback