Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-22, 00:55
  #1
Medlem
Hej, jag har ingen aning om varför och möjligtvis har någon av er här ute en susning om vad som händer.

Men ofta när jag ska sova, och har krypit ner i sängen, så kommer det impulser av susningar samtidigt som jag får fjärilar i magen, det pirrar till liksom, som varar i en sekund, så går det nån minut och det kommer en till impuls, och det har hänt ett flertal gånger att efter en lång stund av sådana små en sekunds impulser att jag grips tag av en stor impuls, där det känns som om min själ åker runt genom sängen och väggarna, och allt är svartsuddigt och det susar i öronen. Igårnatt så hände det igen och jag svävade själv runt på stället som jag drömde om, men sen kom jag på att det bara vara en dröm och började då sväva i mitt rum, runt om mig själv som låg i sängen, allt var fortfarande svartsuddigt och susandet hördes, och jag hade svårt att styra vart jag åkte, jag svingades lite fram och tillbaka liksom. Det var liksom som kroppen sov men jag hade fullt medvetande.
De där små en sekunders impulserna får jag vid vaket tillstånd, innan jag hunnit somna. Och jag är 99% säker på att jag också är vaken i de stora impulserna, men jag kan inte röra mig, bara bevittna allt som händer.
Första gången det hände var jag svin rädd, jag kunde inte röra mig, allt blev svartsuddigt och jag hörde hur det tjöt i öronen, försökte öppna ögonen med det gick inte, hela kroppen sov. Trodde jag hade dött, var fullt medveten.
Vid de små impulserna kan jag röra mig hur som helst, men när de stora impulserna griper tag om mig, kan jag inte röra mig och åker runt genom sängen och väggarna fram och tillbaka, sen blir jag ganska rädd efter.

Har jag nån form av vitaminbrist eller vad står på??
En sak som kan vara värd att veta är att jag har ganska mycket ångest och oro, och ibland känns det som jag är i en bubbla, jättejobbigt.
Jag skulle gärna vilja att dessa konstiga "själsvandringar" med suset och förlamningen försvinner samt att den bubbla som jag känner mig hyfsat sluten i försvinner.
Mycket tacksam för svar
Citera
2011-12-22, 01:30
  #2
Medlem
kan själv ibland när jag ligger och blundar få en bort domnad känsla i kroppen och det känns så jävla skönt. det kan liknas med att vara hög fast man är helt klart i huvudet
Citera
2011-12-28, 10:28
  #3
Medlem
Låter som sömnparalys/sömnförlamning. Googla...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback