2011-12-21, 13:25
Medlem
Kazumilols avatar
Hello,

Jag har jailbreakat min iphone sedan 3-4 år tillbaks och aldrig har jag stött på detta problemet. Jag har en tethered jailbreak av iOS 5.0 och efter jag dumt nog startat om min iphone så kan jag inte ta mig ur "boot-loopen" jag har provat nästan allting: Låta den ta slut på batteri och gå in i recovery, olika sätt att få den gå in i DFU mode, recovery mode. Ingenting fungerar och jag får inte upp den i iTunes heller.

Jag hoppas någon av er vet vad jag ska göra.

Tack
Citera
2011-12-21, 13:28
Medlem
Adam211s avatar
om den är jailbreakad så måste du använda Redsn0w för att få igång den igen. Som du sa tidigare så är den tethered. Gå in i extras menyn i redsnow och tryck på just boot tethered eller vad den knappen heter. Följ intructionerna i programmet-

Googla för att hitta redsn0w
Citera
2011-12-21, 13:58
Medlem
Kazumilols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
om den är jailbreakad så måste du använda Redsn0w för att få igång den igen. Som du sa tidigare så är den tethered. Gå in i extras menyn i redsnow och tryck på just boot tethered eller vad den knappen heter. Följ intructionerna i programmet-

Googla för att hitta redsn0w

jo jag vet.. Jag har provat det minst 15 ggr men allt jag har lyckats med är att det står på datorn att den är i "DFU mode" fast inget händer på redsnow. Jag tror problemet kan vara att jag gör detta på min skoldator och är därför inte admin. För när jag försöker står det bara DFU mode failed.
Citera
2011-12-21, 15:16
Medlem
Adam211s avatar
Du håller in homeknappen för länge om den failar. Du ska släppa homeknappen när "uploading second image blir klar.
Citera
2011-12-21, 18:36
Medlem
Fina Gubbens avatar
Mobiltelefoner -> Felsökning och problem

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem