Hur kommer det sig att i Sverige, så har man dålig kvinnosyn om man går på t. ex. strippklubb eller vill legalisera prostitution?
Varje gång media tar upp detta, att t. ex. antingen kungen eller någon annan varit på strippkubb.
Så ska det tydligen säga "allt", om en persons kvinnosyn, att ens välja ett ämne vid en diskussion, om att man skulle vilja legalisera prostitution, är som att ställa sig mitt i hårkorset.
Med "hårkors" menas det som finns på ett "sikte", på ett skjutvapen. Något som förenklar "skyttet" när man t. ex. är ute på jakt.
http://comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp4113254.jpg
De flesta killar verkar ju ändå ha en ganska avslappnad neutral hållning till både sexhandel och strippklubb.
Min uppfattning är att killarna låtsas bry sig när tjejer är i närheten, antingen för att säkerställa tillgången till fittan de bor med, eller för det potentiella ragget.
Är det p.g.a. feminismens gamla stöttepelare gällande "könsmaktsordningen", att en kvinna alltid är ett offer för mannens "lustar"?
Är det helt enkelt så att en kvinna inte klarar av konkurrens från en annan kvinna, som en man ev. skulle föredra framför henne?
Jag skulle vilja ha en förklaring.
För visst är det väl ändå så att en kvinna "kan" välja själv?
Hon är väl inget omdömeslöst "djur" som man kan jämställa med en utvecklingsstörd?