2011-12-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Strindberg
De flesta killar verkar ju ändå ha en ganska avslappnad neutral hållning till både sexhandel och strippklubb.

Det jag tycker är konstigt är att denna avslappnade neutrala hållning ändras häpnadsväckande snabbt om det är deras egen syster/mamma/flickvän/fru/dotter som säljer sex eller strippar.
Citera
2011-12-21, 10:54
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ladies Night är väl inte en strippshow i alla fall.

Men när man kör med manliga strippor och tjejerna festar loss så är det väl mer en parodi på männens öldrägglande över kvinnor än en motsvarighet.

Ladies Night är visst en strippshow.

Menar du på allvar att alla kvinnorna är där för att förstyrka någon sorts parodi?
Kvinnor gör vältränade män till "objekt" varje dag, men det verkar inte som någon som bryr sig om det. När män gör samma sak mot kvinnor, då blir det ramaskri (både bland kvinnor och män, ganska intressant).
Senast redigerad av Fojos 2011-12-21 kl. 11:00.
Citera
2011-12-21, 11:00
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna28
Det jag tycker är konstigt är att denna avslappnade neutrala hållning ändras häpnadsväckande snabbt om det är deras egen syster/mamma/flickvän/fru/dotter som säljer sex eller strippar.

Och det argumtet är hållbart på vilket sätt?

Alla som passerat arton är myndiga och fria individer att göra som dom vill. Man behöver inte gilla alla sina medmänniskors val men du måste acceptera dom.

Förstår inte heller vad mamma och dotter har med saken att göra. Sex är inget man brukar förknippa med sina familjemedlemmar. Vissa saker sker utom familjen och sånt som har med sex att göra är en sån sak.

Vad gäller gäller fru eller flickvän är det väl samma sak som otrogen. Strippa eller prostituerad är ett jobb som antagligen är lättast att ha som singel. Ser inget problem med det.
Citera
2011-12-21, 11:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos

Nej Ladies Night är inte vad man kallar en strippshow.

http://www.ladiesnight.se/2011/

http://ladiesblogg.wordpress.com/

http://www.ladiesnight.se/2011/sidor/fans

Det är show och inget annat.

Citat:
Menar du på allvar att alla kvinnorna är där för att förstyrka någon sorts parodi?
Jag menar på allvar att konceptet är en parodi på det motsatta.

När det är frågan om manliga strippor som strippar för kvinnor handlar det mer om show än erotik, när kvinnor strippar för män ligger tyngpunkten på det erotiska. Det är två olika koncept.
Citera
2011-12-21, 11:03
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos

Nu pratar ni om olika ladies night. Det som sker på småbarer eller klubbar är ofta en strippshow av nåt slag. Hur vanligt det nu är? Ser sällan reklam för det numera.

Den ladies night Stenmark kör är inte en strippshow även om det har samma namn.
Citera
2011-12-21, 11:03
Medlem
A.Strindbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna28
Trams.
Alla förstår nödvändigheten och vikten av en städares jobb, men ingen vill själv utföra det.
Samma liknelse och exakt lika dålig.
Citera
2011-12-21, 11:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Nu pratar ni om olika ladies night. Det som sker på småbarer eller klubbar är ofta en strippshow av nåt slag. Hur vanligt det nu är? Ser sällan reklam för det numera.

Den ladies night Stenmark kör är inte en strippshow även om det har samma namn.
Så kanske det är.

Jag utgick givetvis från det kända Ladies Night - som är ett varumärke, eftersom man inte förtydligade att man talade om lokala Pubens påhitt.

Ladies Night på vår lokala betyder drinkar till halva priset - och inte en strippa inom synhåll ...
Citera
2011-12-21, 11:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Trams.
Alla förstår nödvändigheten och vikten av en städares jobb, men ingen vill själv utföra det.
Om min dotter/son skulle vilja sälja sex för pengar så skulle jag absolut göra allt för att motarbeta det. Om de däremot vägrade ta ett städjobb och inte hade andra alternativ så skulle de få ett tält, en sovsäck, ett stormkök och sedan skulle jag köra ut dem till lämplig boplats...

Det är skillnaden..
Citera
2011-12-21, 11:17
Medlem
Citat:
Förstår inte heller vad mamma och dotter har med saken att göra. Sex är inget man brukar förknippa med sina familjemedlemmar. Vissa saker sker utom familjen och sånt som har med sex att göra är en sån sak.

Borde inte sexsäljande och strippande ses som ett vanligt jobb menar du? Din mamma eller dotter kanske vill berätta hur de har haft det under arbetsdagen precis som vid vilket annat arbete som helst. Du skulle alltså välja att inte lyssna då för att det har med sex att göra? Hmmmm... pryd?

Citat:
Vad gäller gäller fru eller flickvän är det väl samma sak som otrogen. Strippa eller prostituerad är ett jobb som antagligen är lättast att ha som singel. Ser inget problem med det.

Att vara otrogen och att sälja sex/strippa har inget med varandra att göra. Det är få sexköpare/strippklubbsbesökare som anser att de själva är "otrogna på riktigt" (= inga känslor inblandade) mot sin partner, så varför skulle det omvända gälla? Vad är problemet med att ha en partner och samtidigt sälja sex/strippa menar du? Du skulle alltså ge upp en potentiell livspartner om hon inte skulle gå med på att sluta strippa/sälja sex för din skull även om det var ett arbete hon verkligen tyckte om?
Senast redigerad av Anna28 2011-12-21 kl. 11:20.
Citera
2011-12-21, 11:17
Medlem
A.Strindbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om min dotter/son skulle vilja sälja sex för pengar så skulle jag absolut göra allt för att motarbeta det. Om de däremot vägrade ta ett städjobb och inte hade andra alternativ så skulle de få ett tält, en sovsäck, ett stormkök och sedan skulle jag köra ut dem till lämplig boplats...

Det är skillnaden..
Varför är det så viktigt för "svensken", att allt ska ske efter dennes godtycke?
Citera
2011-12-21, 11:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Varför är det så viktigt för "svensken", att allt ska ske efter dennes godtycke?
För "svensken"? Var i världen ser man prostitution som en önskad karriär för sina barn menar du?
Citera
2011-12-21, 11:19
Medlem
Citat:
Trams.

Det enda som är dåligt är att du själv inte inser att du sitter fast i madonna/hora-komplexet. För dig kan alla andra kvinnor i hela världen vara horor, men de närmaste ska förbli oskyldiga små madonnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in