• 1
  • 2
2011-12-20, 18:54
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....cka-till-sonen

Varför i helvete är journalisterna så superblåsta att de braskar på med denna (f.n) förstanyhet om att det är ett "Göteborgspar" som köpt en ung flicka till sonen. Är det Karl och Ada som gjort det eller Beda och Osborn ?

Alla vet att det handlar om Romer som tradar bort barn och då är frågan grymt relevant varför i helvete ha en rubrik om "Göteborgspar"?
Citera
2011-12-20, 19:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Varför i helvete är journalisterna så superblåsta att de braskar på med denna (f.n) förstanyhet om att det är ett "Göteborgspar" som köpt en ung flicka till sonen. Är det Karl och Ada som gjort det eller Beda och Osborn ?

Alla vet att det handlar om Romer som tradar bort barn och då är frågan grymt relevant varför i helvete ha en rubrik om "Göteborgspar"?

Det är politiskt korrekt att skälla på Göteborgare. Men det är inte politiskt korrekt att skälla på romer.

Nu kommer väl krimreporter eller någon och påstår att det inte är relevant att veta att det är zigenare som gjort denna ondskefulla gärning. Men självklart är det minst lika relevant att veta som att veta att det är ett Göteborgspar. Eller att veta våldtäktsmannens ålder.
Senast redigerad av -Info- 2011-12-20 kl. 19:03.
Citera
2011-12-20, 19:10
Medlem
HerrPs avatar
Gissar på hedersrelaterat brott här. Kommer att gå som brukligt - man kan inte säga vad det egentligen handlar om, och i sin iver att verka korrekt kommer man att dömma ytterliga barn till slaveri(vilket det här!) och våldäkt i framtiden. Sen skulle man kunnarapportera vad det faktist handlar omoch kanske försöka komma till rätta med problemet, men...nää, det skiter vi i.
Citera
2011-12-20, 19:14
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Romer eller inte.
Dom är fortfarande ett "Göteborgs par"
Citera
2011-12-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Gissar på hedersrelaterat brott här. Kommer att gå som brukligt - man kan inte säga vad det egentligen handlar om, och i sin iver att verka korrekt kommer man att dömma ytterliga barn till slaveri(vilket det här!) och våldäkt i framtiden. Sen skulle man kunnarapportera vad det faktist handlar omoch kanske försöka komma till rätta med problemet, men...nää, det skiter vi i.

Du behöver inte gissa. Det har redan ett flertal gånger i media (inkl. i GP) klarlagts att det handlar om Romer men idag blev de ett "Göteborgspar".
Citera
2011-12-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är politiskt korrekt att skälla på Göteborgare. Men det är inte politiskt korrekt att skälla på romer.

Nu kommer väl krimreporter eller någon och påstår att det inte är relevant att veta att det är zigenare som gjort denna ondskefulla gärning. Men självklart är det minst lika relevant att veta som att veta att det är ett Göteborgspar. Eller att veta våldtäktsmannens ålder.

Det finns ett flertal artiklar och vetenskapliga rapporter som skildrar fenomenet människohandel för sexuella ändamål. I de sammanhangen är många omständigheter relevanta. Men som enskild händelse är det brottet som står i centrum för rapporteringen.

nu kommer du väl att påstå att du inte är fördomsfull, rasist eller främlingsfientlig men ...
Citera
2011-12-20, 19:22
Medlem
HerrPs avatar
"Hej. När jag var barn blev jag såld som slav. Jag fördes till ett främmande land, där jag inte kunde språket, hölls fängslad och våldtogs under mycket lång tid. Männsikorna i det landet jag hölls fängslad hos ville dock inte säga allt för mycket illa om mina ägare, eftersom de var rädda för att stöta sig med dem och det ansågs vara ofint att prata för mycket om varför de köpt mig, och vilka det var som gjort det. Vad tror ni jag tycker om det landet som jag levde i som slav när jag var barn?"

Antar att offret skulle kunna skriva nått sånt här.

Fyyy fan vad jag skäms över att vara svensk när jag ser sånt här.
Citera
2011-12-20, 19:40
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
"Hej. När jag var barn blev jag såld som slav. Jag fördes till ett främmande land, där jag inte kunde språket, hölls fängslad och våldtogs under mycket lång tid. Männsikorna i det landet jag hölls fängslad hos ville dock inte säga allt för mycket illa om mina ägare, eftersom de var rädda för att stöta sig med dem och det ansågs vara ofint att prata för mycket om varför de köpt mig, och vilka det var som gjort det. Vad tror ni jag tycker om det landet som jag levde i som slav när jag var barn?"

Antar att offret skulle kunna skriva nått sånt här.

Fyyy fan vad jag skäms över att vara svensk när jag ser sånt här.

Eller, Hej när jag var liten var min familj tvungna att fly från vårt land för det var krig och elände. Vi blev också trakasserade för att vi var romer. När vi fick komma till det nya landet trodde vi att det skulle upphöra men där fortsatte det.
Citera
2011-12-20, 19:51
Medlem
HerrPs avatar
Är du helt jävla dum? Du tycker alltså det är OK med slaveri?

Hoppas du sover gott om natten.
Citera
2011-12-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Eller, Hej när jag var liten var min familj tvungna att fly från vårt land för det var krig och elände. Vi blev också trakasserade för att vi var romer. När vi fick komma till det nya landet trodde vi att det skulle upphöra men där fortsatte det.

Media i det landet basunerade övergreppet mot mig som om jag vore en av dem. Ingen såg mig. Det handlade om ett "Göteborgspar" som köpte mig för att deras förståndshandikappade son skulle ha någon att roa sig med. Ingen i "det nya landet" såg problemet inom den romska kulturen.
Citera
2011-12-20, 19:56
Medlem
HerrPs avatar
Tänkte skriva nått mer men jag orkar inte. Om du använder ett rasist kort för att reflexmässigt försvara grova kriminella, istället för att välja att dra rasistkortet för att försvara ett oskyligt barn, så har vi verkligen inget att debattera om. Jag hoppas att de där asen utvisas till jordens värsta hell hole. Och jag hoppas att det där barnet får bo här, och får en jävla massaq skattepengar till rehabilitering, vård, utbildning och allt hon behöver så hion kan känna sig välkommen här i Sverige. Och att hon kan växa upp här och aldrig mer vara med om nått liknande.
Citera
2011-12-20, 19:58
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Är du helt jävla dum? Du tycker alltså det är OK med slaveri?

Hoppas du sover gott om natten.

Är du efterbliven? Jag syftar inte familjen som köpte henne, Utan Romer i allmänhet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in