2011-12-20, 17:56
Medlem
Hola,

Kommer åka till Venezuela i februari för att voluntärjobba med ungdomar som växt upp så fel man bara kan. Arbetsuppgifterna mer eller mindre består av att "vara en bästa kompis" vilket jag tycker låter kanon.

Tanken med att jag reser vet jag knappt själv men vet bara om att jag behöver komma bort och faktiskt i grund och botten mår rätt kasst och vet väldigt lite om vilken väg i livet jag vill ta. Är ung och har haft en väldigt problematiskt uppväxt. Jag är väldigt känslig av mig egentligen även om jag inte gråtit eller visat det på väldigt länge.

Så nog om de, tanken slog mig förut idag hur det skulle bli att faktiskt försöka göra en dokumentärfilm av detta, jag ser det absolut inte som ett projekt där pengar kommer tjänas eller något i den formen för självklart har jag inte sånna förväntningar, utan gör det kanske mer för mig själv men även för andra.

Syftet blir ju isf en film om hur man eventuellt påverkas av 6 månaders "nytt liv" i ett ganska fucked-up land delvis.

Jag brainstormar bara men uppskattar tips och om de ens kan finnas något intresse för denna typen av dokumentärer, diskutera fritt.

@moderator; feel free att flytta denna tråd om den nu inte hör hemma

God jul!
Citera
2011-12-20, 19:17
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Film:allmänt -> Filmproduktion

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto