2011-12-20, 16:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tröttnat på dom där inkompetenta fyllesvinen på nordea så ska byta bank, vill ha lönekonto+visa-kort+internetbank för att betala räkningar men vet knappt ens vad för banker som finns än mindre vilken som passar mig bäst.

Finns det några banker som utmärkt sig för att ha bra service, stabil internetbank och inte tar ut avgifter till tusen?
Vilka banker bör undvikas?
/Arne.Anka
Citera
2011-12-20, 17:15
Medlem
Swedbank ?
Citera
2011-12-20, 17:42
Medlem
Med de krav du skrivit ner skulle jag rekommendera Forex för lönekonto+ internetbank + visakort 1.

Sen ett extra visakort hos OKQ8.

Visakortet hos forex använder du till automatuttag.
Visakortet hos OKQ8 till alla inköp.

*Har dock inte testat Forex själv än, så vet inte hur internetbank och service är.
Citera
2011-12-20, 18:05
Bannlyst
Handelsbanken funkar bra för mig , har inte varit något krångel alls
Citera
2011-12-20, 18:18
Medlem
Mongooss avatar
Handelsbanken har nog bäst service. Internetbanken är kostnadsfri och appen till smartphone. Bankkortet kostar 250 kr/år. Jag är nöjd!
Citera
2011-12-21, 12:45
Medlem
Skulle varm rekomendera SEB och paketet "Enkla Vardagen".

Kostar 25:- i månaden och du får:

Privatkonto
Sparkonto
Bankkort Visa
Internetbank dosa och kortläsare. (kortläsare fungerar även för bank id)
Bank på telefon
Kundservice som talar 22 språk och har öppet 24/7
Mastercard kreditkort ingår även som tillval.

Mvh
Senast redigerad av tossi 2011-12-21 kl. 12:53.
Citera
2011-12-21, 13:46
Medlem
Jag har haft Swedbank och Handelsbanken.

Swedbank: Jävligt långa köer, standard är 30min varje gång man ska besöka dom. Dålig ränta, OK internetbank med bra app till iOS/Android.

Handelsbanken: Jättebra service och korta köer (5min). Duglig sparränta, OK internetbank men då också gratis, bra app till iOS/Handelsbanken.
Citera
2011-12-21, 13:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har tittat lite snabbt på okq8 visa-kort och är gratis, uttag kostar men uttag i samband med butiksköp är kostnadsfria, man kan sätta in pengar flera ggr per månad och får bonus i många affärer så det lockar helt klart.

Även tittat lite på forex/handelsbanken och deras internetbanker kostar inget att använda och bara den kombinationen är ~400kr mindre i utgifter för mig per helår.

Citat:
Ursprungligen postat av tiller
*Har dock inte testat Forex själv än, så vet inte hur internetbank och service är.
De svarar acceptabelt snabbt på mail iallafall, 18:15 igår skickade jag en fråga om internetbanken och fick svar idag 10.00.
Negativt dock att dom har 3 klagomål på fairshopping som de inte svarat på.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-12-21 kl. 14:04.
Citera
2011-12-21, 23:54
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tröttnat på dom där inkompetenta fyllesvinen på nordea så ska byta bank, vill ha lönekonto+visa-kort+internetbank för att betala räkningar men vet knappt ens vad för banker som finns än mindre vilken som passar mig bäst.
Jag undviker att besöka bankkontor men ibland måste man och på Swedbank är det alltid enorm kö när pensionärerna ska ta ut och sätta in sina hundralappar. Jag håller på att avsluta mina affärer med Swedbank och har bytt till Handelsbanken, där har jag egentligen aldrig behövt stå i kö.
Citera
2011-12-22, 00:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Handelsbanken kör med vanliga bankomater för kontantuttag?
Det är bara swedbank som kör med automat för kontantuttag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in